הוויכוח על הקרדיט בכיבוש הכותל, שהחל בחשיפתו של ד"ר אורי מילשטיין במעריב נמשך. מילשטיין ומפקד הסיירת הירושלמית במלחמת ששת הימים, אלוף משנה במילואים יוסי לנגוצקי, התווכחו הבוקר (רביעי) ברשת ב' בנושא. מילשטיין פתח את דבריו ואמר: "יש חמישה אנשים שבאופן בלתי תלוי טוענים שהם הגיעו לכותל לפני הצנחנים. הם באו אליי, אחרי שלפני שנה התפרסמה תמונה על ידי אריק מאייר איש מודיעין, שבה הם, מגדוד ב' בחטיבה 163 נראים מתחת לכותל, והתברר שהתמונה צולמה ביום רביעי בבוקר. עכשיו יש תחקירים, ובתחקירים האלה נאמר שהפלוגה הזו פלוגה ב של עוזי ילובסקי בכלל לא הגיעה לשם, התמונה מטילה ספק בתחקירים. התחלתי לבדוק ובמחקר שלי התברר משהו חמור בהרבה, שהיה תכנון של משה דיין שר הביטחון, עוזי נרקיס אלוף הפיקוד, והרב שלמה גורן שהם יהיו בטקס יחד עם הצנחנים, ומי מעיד על תכנון היה קצין האג"ם של חטיבת ירושלים עמוס נאמן".

"התחקיר שלי חושף שהצנחנים לא היו הראשונים שהגיעו לעיר העתיקה, לא הראשונים שהגיעו לכותל, ואפילו לא בטוח שהיו הראשונים שהגיעו להר הבית. מה הסיפור המדהים, שעמוס נאמן, שעדיין חי דיווח? פלוגה א'  של יקי רשף נכנסה משער האשפתות, והייתה דקה שתיים מהכותל, ואז התקשר אליה המח"ט ברוש ואמר " בשום אופן אל תגיעו לכותל". יקי החליט להגיע לכותל בכל זאת, ואז אמר לו המחט פעם שנייה אל התיכנס כי אולי יהיה ירי דו צדדי. במקום הזה היה עמוס נאמן. נאמן לפי עדותו, יצא מרחבת המוגרבים, התקשר לקצין האג"ם של הפיקוד אריק רגב, ושאל אותו 'מה אכפת לך לתת לפלוגה של רשף להגיע לכותל'. לגבי לוח הזמנים, זה יותר עדויות אבל מדובר על סביבות חצי השעה", הוסיף ההיסטוריון.
בשלב זה הצטרף לנגוצקי לשיחה ואמר: "ידידי אורי מילשטיין מפורסם בזה שהוא מומחה לליבוי יצרים והמצאת קונספירציות שלא היו. מדובר בעצם בוויכוח בין שתי גישות שונות לגמרי. מצד אחד מילשטיין המכובד, חוקר מפורסם, עוסק עשרות שנים במלחמות ישראל בונה תזה על טלפונים שבורים ללא תיעוד. בניגוד לזה, אני עוסק בעניין 15 שנה כתחביב, בידי אלפי דפים שמסכמים את המלחמה, יש בידיי כמה עדויות אוטנטיות שמעידות שמילשטיין נפל לפח. המסקנה שלי היא שאין כל ספקות שחטיבת הצנחנים הם שהגיעו ראשונים להר הבית, וכל מי שמתכחש לזה מקשקש קשקושים". 

"הפלוגה שטוענת שכאילו נכנסה לכותל לפני הצנחנים, לא הייתה בכלל בעיר עד שעות הערב. עדותו של המ"פ עוזי ילונסקי אמר - 10 בבוקר היא יוצאת להר ציון ונשארת עד הערב ומשם יצאה לשער האשפות, כלומר המ"פ אומר בניגוד לאנשים הזויים, רודפי כבוד שנזכרו לדבר אחרי 45 שנה. ישראל מלישביץ, המאכר הראשי בביזיון הזה כותב בטופס רשמי צה"לי: בבוקר קיבלנו פקודה לזוז לכיוון העיר העתיקה לשמש כעתודה לצנחנים, הגענו להר ציון נכנסו למוסד הליגיון רק בערב נכנסנו לעיר העתיקה. אני מכיר את שמעון שיץ, הוא איש טוב מאוד, אבל זיכרון בן 50 שנה של אנשים בעלי עניין, הם כבר בעצמם מאמינים למה שהם אומרים. לא היו דברים מעולם, הם היו שם ביום חמישי ולא ביום רביעי". 

שיץ מתאר "בכלל לא חשבתי שיש כבוד גדול, אלא רק לימים הבנתי שהייתי שם ראשון"
זאת היתממות מגעילה, אני שהייתי הראשון שנכנסתי לכפר עציון, באותו היום שמעתי את תקיעת השופר בכותל פרצתי בבכי, אני בתור אדם רגיל, וככה כל חיילי, וככה כתוב על אלפי חיילים בסיני ובכל ישראל  ומיסטר שיץ לא ידע את גודל העניין. בספר שכתב הגדוד, שסיכם את מעשיו, לא הוזכר הכותל. זה נשמע לך הגיוני? אתה מאמין שגדוד 163 מסכם את מה שעשה במלחמה ולא מזכיר את זה? צריך ועדת חקירה לכל הסיפור הזה כדי שערוות השקרנים תיראה בפומבי".

 
מילשטיין: "באופן כללי, המחקר של ההיסטוריה הצבאית מלמד שמסמכים אותנטיים לא בהכרח נותנים את האמת, כי גם אותם כותבים אנשים, ואז נשאלת השאלה האם היה פה אינטרס. אותו אריק רגב אומר שתוכנן כבר טקס עם הצנחנים, אבל בוא נעזוב את הפלוגה הזאת שהגיעה או לא הגיעה, הייתה פה פלוגה אחרת. הפלוגה של יקי רשף, שהגיעה 50 מטר משם".

לנגוצקי: "אורי מילשטיין אתה לא מתמצה בחומר, היא נעה מערבה לכיוון הרובע היהודי. אתה הולך אחרי נהיות ליבך כדי ליצור ריב ומדנים במקום לחקור את האמת".

מילשטיין: "את כל המסמכים האלה שמדבר עליהם יוסי קראתי, קראתי את המסמכים, התחקירים יומני המבצעים, יש שם הרבה מאוד דברים מוזרים. ניקח רק דוגמה אחת, והיא של התחקירים. בין היתר דובר על זה שהם נשארו בהר ציון עד הלילה, אבל מצד שני עמוס נאמן עצמו ראה את המ"פ שלהם באזור עוזי ינובסקי ואות הדבר סמג"ד גדוד 71 של הצנחנים. אני אומר לעצמי יש פה מסמך, יש אלף מסמכים, אבל מצד שני יש תמונה שהמצלם מעיד שהוא צילם בבוקר ה-7 לחודש, כשהגיעו לכותל, ונמצאים בה מליקביץ' וינובסקי. נשאלת השאלה מתי היא צולמה. אם אז היא צולמה, כל ענייני התחקירים נופל. על התמונה מוטבע תאריך של יום המחרת. ביררתי עם אותו הצלם, והוא אמר, נכון התאריך הוא תאריך הפיתוח". 
 
לנגוצקי: "קשה לשמוע אדם מכובד כמו מילשטיין מדבר דברים חסרי כל שחר והוא יודע את זה. אני אוסיף עוד פרט חשוב שלא הוזכר. סאל חגי חסד רמ"ט חטיבת ירושלים נשלח ביום ההגעה לכותל לכוון את גדוד 163 לכיוון שער האשפתות, הוא הגיע להר ציון שעה לפני הגדוד ראה צנחנים נכנסים לשער הגדוד הירושלמי הגיע שעה מאוחר יותר. יש לנו עדויות רשמיות 5 עדויות מפקדי פלוגה ב' ועדות רמט החטיבה מאומתת בספר החטיבה". 
 
.