לילה לא שקט (רביעי) עבר על יישובי העוטף עקב מטחי ירי בלתי פוסקים שנורו מרצועת עזה, לצד שורת תקיפות של חיל האוויר. כיפת ברזל ביצעה שבעה יירוטים, אך למרות זאת נגרם נזק למבנים ומכוניות באשכול. שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני משה כחלון נאם הבוקר בכינוס הכלכלי - תעשייתי השנתי של ברית פיקוח והתייחס להסלמה בדרום: "לחמאס יש מטרה אחת ויחידה כרגע והיא לסבך אותנו בתקריות בינלאומיות. לשם כך הם לא בוחלים באמצעים ומשתמשים בילדים ואזרחים. הפעולות של החמאס יכולות לגרור אותנו למקומות שלא נמצאים בתכנית העבודה שלהם וגם לא שלנו".



לדברי כחלון, "אסור לנו כמדינה ריבונית להשלים עם הטפטוף הזה. אסור שהמצב בעוטף יהפוך להיות כמו פרוטזה - לא נוח אבל מתרגלים לחיות עם זה. אני סומך על צה"ל ואני בטוח שהוא יודע לתת את המענה המתאים בדיוק כפי שנתן מענה לבעיות הרבה יותר מסובכות".



השר משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
השר משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לאורך הלילה בוצעו 45 שיגורים של רקטות ופצמ"רים מהרצועה בעקבות תקיפת חיל האוויר שהגיעה בתגובה לטרור העפיפונים ובלוני התבערה. תחילת השתלשלות האירועים הייתה בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה. לאורך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב וכן באזור התעשייה אשקלון.



במהלך הלילה בוצעה תקיפה נוספת של שמונה יעדים נוספים של חמאס, בתגובה לירי הרקטות. שלוש נפילות זוהו בתוך יישובים במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים ומכוניות.



בשעות הבוקר תקף צה"ל בפעם השלישית לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי. סך הכל תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב כ- 25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה בתגובה לירי שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.