מינויים חדשים בצמרת חיל האוויר והמודיעין בצה"ל: הרמטכ"ל החליט היום (שני) על שורת מינויים בדרגת תת אלוף, כאשר המרכזי שבהם הוא ראש מטה חיל האוויר הבא, שהוא למעשה גם סגן מפקד חיל האוויר, אליו מונה תת אלוף ניר ברקן, המכהן היום כראש להק מבצעי אוויר. ברקן יחליף בתפקידו את ראש מטה חיל האוויר היוצא, תת אלוף תומר בר.

תת אלוף ברקן, סיים את קורס הטיס בהצטיינות במגמת נווטי קרב, ומילא שורה של תפקידים מבצעיים, כגון מפקד טייסת המל"טים הראשונה, מפקד טייסת F16, מפקד בסיס רמת דוד, מפקד בסיס חצרים וראש להק אוויר. במלחמת לבנון השנייה פיקד ברקן על טייסת
F16 כאמור, שהשתתפה במבצע "משקל סגולי", שהחל עם פרוץ המלחמה ונחשב מוצלח מאוד לאחר שישראל הצליחה להשמיד חלק גדול ממצבור טילי הפ'גר של ארגון חיזבאללה. תת אלוף איל גרינבוים, מפקד בסיס נבטים בשנתיים האחרונות, יחליף את תת אלוף ברקן בתפקיד ראש להק מבצעי אוויר, תפקיד מטה מרכזי בחיל.

מינוי מרכזי נוסף התבצע בחיל המודיעין, לאחר שלתפקיד רח"ט הפעלה מונה אלוף משנה י', קצין מודיעין בפיקוד המרכז לשעבר, שיועלה לדרגת תת אלוף עם מינויו החדש. התפקיד הרגיש הנו בעל חשיבות רבה בעיקר בגלל שאחת ממטלותיו היא לרכז את הפעילות המבצעית של החיל, וזאת בנוסף להפעלה וניהול היחידות המיוחדות ואיסוף מודיעין על בכירי האויב.

במסגרת סבב המינויים הוחלט גם על שורה של תפקידים מרכזיים נוספים בחיל האוויר: מפקדי בסיסי חיל האוויר בבסיס תל נוף ובבסיס נבטים, ומינוי ראש להק כוח אדם, כך שלמעשה מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, יחליף בקרוב חלק גדול מצמרת החיל. 
כמו כן, אלוף משנה במילואים יהודה יוחננוף, איש צנחנים ותיק ומפקד חטיבת החרמון לשעבר, יבצע חזרה מפתיעה לצבא, הפעם כאזרח עובד צה"ל, כמדריך במכללה לביטחון לאומי, מקום אותו הוא מכיר היטב מתפקידיו הקודמים.