יום הקרב בדרום גרם לפיקוד העורף לפרסם היום (שני) הנחיות לגבי החיים ביישובי הדרום. בנוסף, יישובי הדרום הודיעו על ביטול הלימודים בבתי הספר מחר. בין היישובים בהם הילדים לא ילכו לבתי הספר: באר שבע, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, יישובי עוטף עזה ושדרות. כמו כן, נדחו חלק מהבחירות המקומיות.

בנוסף, התושבים בעוטף נדרשים לשהות במרחבים מוגנים. באזור דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש, התושבים נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם. חל איסור על התקהלויות והתכנסויות בשטח פתוח. תושבי הערים נתיבות ואופקים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.

תושבי באר שבע ואשדוד נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם. הרשויות באזור עוטף עזה, דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש הונחו לפתוח מקלטים. יש להישמע להוראות פיקוד העורף, מדובר בהוראות מצילות חיים. נעדכן ככל שיידרש. במשרד הפנים ממתינים להנחיות פיקוד העורף. החלטה סופית בדבר דחיית הבחירות מחר תתקבל לבסוף על ידי שר הפנים.
ממועצה אזורית אשכול נמסר כי על פי הוראות הצבא יש להימצא בסמוך למרחבים מוגנים. במקרה של אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן או הכי מוגן שיש ולפעול על פי ההנחיות. מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך. אין אישור לעבודות  חקלאיות. אין אישור להתכנסויות. חג התנועות שתוכנן למחר נדחה. 

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף