ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במילואים עמוס ידלין, אמר הבוקר (שלישי) ב-103FM כי פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה מסוכן בהרבה ממנהרות הטרור שנחשפו בשטח ישראל. האלוף במילואים אמר בראיון ליואב לימור כי לאיראן, הפטרונית של חיזבאללה, יש אינטרס ליצור הסלמה באזור וכי ישראל צריכה להיערך לכך.
חשיפת מנהרות בגבול הצפון


"יש כאן הישג מאוד גדול לצה"ל, גם מודיעיני, גם טכנולוגי וגם מבצעי", אמר ידלין. "בסוף המבצע הזה חיזבאללה ינוטרל מאחת ההפתעות האסטרטגיות שהוא הכין לנו תוך ניסיון להיכנס מתחת למכשול הצה"לי ולהרוג אזרחים". 
"נעשה כאן מבצע מאוד חשוב אך יש לשים אותו בפרופורציה הנכונה. זה לא הכוח הראשי של חיזבאללה אלא רק אחת ההפתעות", הוסיף. "יש לו פרויקטים הרבה יותר מסוכנים כמו פרויקט הדיוק שלו. הדבר החשוב שצריך לבחון הוא אם המהלך הזה מוביל להסלמה או שחיזבאללה יבלע את ההשפלה".
 כשנשאל האם להערכתו חיזבאללה יגיב לפעילות ההגנתית בצפון, אמר: "זו פעילות לגיטימית של ישראל מול הפרת ריבונות בוטה של חיזבאללה. אני חושב שההתלהמות בחיזבאללה נוגעת בחשש שלו מפרויקט הדיוק לאחר שראש הממשלה הציג את הנושא באו"ם. חיזבאללה לא ידע שאנחנו יודעים על המנהרות ויש לו את כל הסיבות שלא להגיב. מצד שני צה"ל חייב להיות מוכן מבצעית להסלמה במידה וההערכה הזאת תתגלה כלא נכונה".
 


ידלין התייחס גם לאפשרות שמבחינת חיזבאללה, המבצע ופגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הם שלב מכין לפעולה של ישראל נגד מפעלי הטילים המדויקים שלו. "אין ספק שמי שיושב שבאגף המודיעין צריך להיכנס לראשו של חיזבאללה ונסראללה", אמר.

"מצד שני לאיראנים יש אינטרס להסלים את האזור וצריך להיות מוכנים לזה. נסראללה כבר הודה שהוא טעה בהערכה של הישראלים בשנת 2006 ושאם היה יודע מה ייפול עליו במלחמת לבנון השנייה הוא לא היה יוצא למערכה", הוסיף ראש אמ"ן לשעבר.