גל הטרור ביהודה ושומרון נמשך: שני ישראלים נהרגו, ושניים נפצעו באורח אנוש וקשה בפיגוע ירי שאירע היום (חמישי) בטרמפיאדה בצומת גבעת אסף, על כביש 60, דרומית לעפרה שבחבל בנימין. המחבלים נמלטו מהזירה וצה"ל הטיל כתר על רמאללה במטרה ללכוד את המחבלים. מדיווח ברשת בקשר עולה כי "חשוד ירד מהרכב, ביצע ירי, פגע בשלושה אנשים והרכב נמלט מהמקום. האירוע התרחש על ציר 60, גם לכיוון דרום וגם לכיוון צפון, כולם בכוננות גבוהה".

שני הפצועים פונו לבתי החולים בירושלים. הפצוע אנוש, צעיר בן 21, פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם פגיעת ירי בראשו, סכנה נשקפת לחייו. ד״ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים אמר כי הפצוע עבר הערכה ראשונית ובדיקת CT ונמצא בניתוח. הפצועה קשה, צעירה בת 20, פונתה לבית החולים שערי צדק במצב קשה, עם פגיעות בירך שמאל ובאגן.  ד"ר אלון שוורץ אמר כי "היא הגיבה טוב למנות דם, התייצבה והועברה להמשך בדיקות. היא פצועה קשה ויציב, כרגע לא נשקפת סכנה לחייה".
פרמדיק מד"א שלום גליל, שטיפל בנפגעים, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו ארבעה צעירים עם פצעי ירי סמוך לטרמפיאדה. ביצענו סריקה והענקנו להם טיפול רפואי. שני מהם, צעירה וצעיר כבני 20 קיבלו טיפול רפואי מציל חיים בשטח, העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה. שני צעירים שמצבם קריטי נשארו לטיפול כוחות הצבא במקום".

הפרמדיקים של מד"א זאב חפץ ובצלאל בן חמו סיפרו: "כשהגענו ראינו על המדרכה בתחנת האוטובוס שלושה צעירים וצעירה שוכבים כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם, אחת מהם צעירה כבת 20 שבעת האירוע המתינה לאוטובוס בתחנה, הייתה בהכרה מלאה וסבלה ממספר פצעי ירי בגוף, העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לביה"ח כשמצבה קשה. צעיר נוסף כבן 20 שהיה מחוסר הכרה סבל גם מפצעי ירי, תוך טיפול מציל חיים פינינו אותו בדחיפות לביה"ח ושני צעירים נוספים שמצבם היה קריטי טופלו ע"י כוחות הצבא במקום".

הרכב הנטוש של המחבלים מהפיגוע בגבעת אסף
הרכב הנטוש של המחבלים מהפיגוע בגבעת אסף

  
 
"לא ברור אם החיילים השיבו אש"

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, אמר בשיחה עם כתבים צבאיים על הפיגוע שהתרחש לפני מספר דקות בצומת אסף: "במקום היו חיילים ואזרחים", ציין, "רכב הגיע לטרמפיאדה וממנו יצא לפחות מחבל אחד שהחל בירי  לעבר קבוצות החיילים והאזרחים שהיו במקום". דובר צה"ל הוסיף: "בצה"ל מאשרים כי ישנם שני הרוגים בפיגוע וכן פצועים באורח בינוני ואנוש". לדבריו, בשלב הזה עדיין לא ידוע האם הכוח שהיה במקום השיב באש. 
 
"המחבלים נמלטו מהזירה ולא נפגעו", ציין מנליס, "מספר גדודים נוספים יגיעו כדי לתגבר באיו"ש והוטל כתר בבידוק מלא על רמאללה. כמו כן, ישנה פעילות נוספת במספר מקומות נוספים". הוא אמר כי "ההבנה היא שהאירועים הללו יכולים לעורר חקיינות, כאשר מחר זהו יום השנה להקמת חמאס". לדבריו, בשטח תהיה פעילות רחבה והמפקדים נמצאים במקום. 
 
תת אלוף רונן מנליס הוסיף: "אנחנו נחושים לפעול מול הטרור, כאשר למיטב הבנתי הכוחות במקום היו במהלך משימה". הוא ציין כי אינו מודע "לקשר בין החוליה ואירועי הלילה, ולא ידוע האם יש קשר לחוליה שביצעה את הפיגוע בעפרה".
 
2 ק"מ בלבד מזירת הפיגוע הקודם

ביום שני אירע פיגוע בצומת עפרה, בו נפצעו שבעה בני אדם, בהם שירה איש רן בת ה-21, שהיתה בהריון ובנה יולד בחודש שביעי. אמש הוא נפטר והובא למנוחות ושמו עמיעד ישראל

הלילה חיסלו כוחות הביטחון את צלאח ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה. 

עוד הלילה, חוסל, אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שנתפס לאחר מצוד בן יותר מחודשיים. כוחות הביטחון פשטו על מחנה הפליטים עסכר שבשכם, ולאחר חילופי אש עם החבל, חיסל אותו.

בתגובה לפעולות כוחות הביטחון הלילה, פרסם חמאס הודעה שבה חמאס איים לנקום על החיסולים באמצעות פיגועים נוספים ביהודה ושומרון. "ברגותי ונעאלוה היו חברים בזרוע הצבאית של חמאס. ״על האויב לא לחלום בביטחון וביציבות בגדה הגיבורה שלנו. כל הניסיונות לשבור את ההתנגדות שלנו בגדה - סופה כישלון", נאמר בהודעה.