במקביל לדיווחים אודות תקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי באזור שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, דובר צה"ל אישר היום (ראשון) כי לאזור צפון רמת הגולן שוגר טיל שיורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל". מהנהלת אתר החרמון נמסר כי השגרה נמשכת כרגיל, עד שיתקבלו הוראות חדשות מצה"ל. המבקרים ואנשי ההנהלה זיהו את היירוט שהתבצע באזור האתר. טרם מדברים על שינוי בהתנהלות, כאשר רבים פוקדים את האתר היום. 
הירי המדובר נראה כירי תגובה לעבר ישראל ולא בטילי נ"מ. המקרה הנ"ל הוא שיגור של ירי תלול מסלול לצפון רמת הגולן, שיצא משטח סוריה ויורט על ידי סוללת כיפת ברזל שמוצבת בצפון. התקיפה המיוחסת לישראל חריגה למדי, שכן בניגוד למרבית התקיפות הקודמות שהתרחשו, זו בוצעה לאור יום ולא בשעות הערב והלילה המאוחות כמו שקורה בדרך כלל. כמו כן, זו התקיפה הראשונה בעידן הרמטכ"ל אביב כוכבי.

יועץ התקשורת נתנאל אריאל שנמצא בביקור באתר סיפר ל"מעריב אונליין" על האירועים: "האתר מלא באלפי אנשים, הגענו בשבע וחצי בבוקר ואחרי כמה שעות למעלה החלטנו לרדת. בתחילת הירידה ברכבל שאלתי את אבא שלי שישב לידי ברכבל אם הוא יודע מה זה למטה, ופתאום ראינו את שני הטילים יוצאים ועפים". הוא הוסיף כי הספיק לצלם את הטילים והשובל של היירוט. "היירוט היה ממש מעל אתר החרמון", הסביר, "יכול להיות שהסורים כיוונו באמת לפה. בחרמון בינתיים ממשיכים כרגיל. אין התרגשות מיוחדת באתר וכולם ממשיכים לבלות".

הוא הוסיף כי "בינתיים פה בחרמון שקט ורגוע לגמרי. אף אחד לא עלה בכריזה או משהו, אנשים הסתכלו טיפה אמרו 'איזה מגניב'". לדבריו, חלק אפילו לא שמו לב שיצאו היירוטים. "אף אחד בחרמון לא פרץ בבכי, לא נכנס ללחץ ולא נשכב על הרצפה", ציין אריאל, "אנשים המשיכו בבילוי ובכלל לא התחילו לדבר על זה ולא נכנסו ללחץ. גם אנחנו אישית ראינו את הירי ולא פחדנו לשנייה אחת". הוא סיכם: "היה לנו ברור שהעסק מטופל כמו שצריך בידי צה''ל, שאנחנו מוגנים בכל רגע ולכן יכולנו להסתכל בשלווה ולהתפעל מהיופי של היירוט. משמח מאוד לראות בשידור חי את היכולות הבלתי יאומנו של צה"ל. וצריך לומר תודה לשומר ישראל שבשמיים ושומרי ישראל שבארץ".