צה"ל תקף במהלך היום (שבת) כ-120 מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהם בניין משרדי המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של חמאס בשכונת רימל, בניין אל-ח'זינדאר במערב רצועת עזה ומנהרת טרור של הג'יהאד האסלאמי שנחפרה מאזור רפיח. בתוך כך, במשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו כי אם ובתה התינוקת נהרגו בתקיפות צה"ל.
זירת נפילת הרקטה מחוץ לבית הספר בקרית גת. צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

מצה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים. הביטחון הכללי הינו מנגנון של ארגון הטרור חמאס המורכב ממספר מנהלות כאשר כל מנהלת אמונה על משימה מסוימת. בשנה האחרונה הותקפו ארבעה מבנים שונים של מנגנון זה דבר שהוביל לפגיעה ביכולותיו".
 
שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר בבניין שנהרס היו ממוקמים משרדי סוכנות הידיעות "אנדולו" הטורקית, והוסיף כי התקיפות הן "פשע נגד האנושות". 

מנליס הסביר בתדרוך לכתבים כי "מדובר במנהרה שהושקעו בה משאבים רבים בחודשים האחרונים, ובג'יהאד האסלאמי האיצו את הבנייה שלה כי היו מעוניינים לבצע פיגוע. אנחנו עוקבים אחר המנהרה חודשים ארוכים, זו מנהרה שחצתה את הגדר ונמצאת בחודשים האחרונים בשליטה מלאה של צה"ל". בראיון בחדשות 12 הוא הוסיף: "אנחנו ערוכים לירי לגוש דן". 

הוא ציין כי "המנהרה הושמדה באמצעות תקיפת מטוסי קרב של צה"ל והייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה היום וייעודה ביצוע פיגוע טרור בשטח ישראל. היא נחפרה על ידי פעילי ארגון הג'יהאד האסלאמי מכמה מוקדים, עומקה מעל 20 מטרים והיא כוללת מספר כניסות".
  
משרדי המודיעין הצבאי של חמאס לפני התקיפה. צילום: דובר צה"ל
משרדי המודיעין הצבאי של חמאס לפני התקיפה. צילום: דובר צה"ל

הוא הסביר כי "בשבועות האחרונים דיברנו על הג'יהאד האסלאמי, ששואף לערער את היציבות. הג'יהאד ניסה להערים את חמאס במשך תקופה, וחמאס מתקשה להכיל את האחריות שלו על הג'יהאד האסלאמי". 

לדבריו, "בעקבות אירוע הירי שהתרחש במהלך ההפגנות, תקפנו מוצב של חמאס, ונהרגו שם שלושה מחבלים. מדובר בצלף של חאמס שביצע את הירי. התקיפה הזו, להבנתנו, היא אחד הגורמים לירי היום".  

את דבריו חתם באומרו כי "אנחנו רואים בחמאס כריבון, כשמצד שני רואים בג'יהאד האסלאמי כארגון שלא מורתע מחמאס. בשעות הקרובות תורחב התקיפה גם ליעדים נוספים".
 
המעברים "ארז" ו"כרם שלום" ייסגרו, הקבינט יתכנס מחר

בצל המשך ירי הרקטות לדרום, הודיע בשעות אחר הצהריים מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וביטול מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. בצה"ל הסבירו כי ההחלטה התקבלה בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר, כאשר במקביל שרי הקבינט מקבלים עדכונים שוטפים.

בג'יהאד האסלאמי איימו מוקדם יותר היום להרחיב את טווח הירי, ואיימו על אתרים מרכזיים בישראל, כשהודיעו כי "נפגע בנמל אשדוד, בכור בדימונה, בנמל התעופה בן גוריון ובבתי הזיקוק בחיפה".



כוחות חיל האוויר ושריון תקפו היום עשרות יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה. בין היעדים, הותקפו מספר מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ובשכונות תל אלוהוא וסג'עיה המשמשים לאימונים ולייצור אמצעי לחימה. אחד מן המתחמים משמש את הכוח הימי של הארגון, כמו כן נתקף מתחם צבאי משותף לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי בבית לאהיא.



כתוצאה מאש הרקטות נפצעה אישה בת 80 באורח קשה בקריית גת, וחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים ברזילי כשהיא סובלת מפגיעות רסיסים בראש ובגפיים ואזרחים נוספים פונו כשהם פצועים במידות שונות לבתי החולים גם הם.
גם באשקלון נפצע גבר בן 50 באורח בינוני מפגיעת רקטה סמוך לביתו בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו גם אותו לבית החולים ברזילי, כשהוא סובל מרסיסים בגפיים.