לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל, נהרג הבוקר (שלישי) מפגיעת אבן בראשו במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד שבשומרון. אראל סג"ל שוחח בתוכניתו ב-103FM עם תא"ל במיל' גל הירש, שגם הוא נפגע בעבר מאבן ונפצע קשה. הירש אמר כי "התוצאה הטראגית של הפעולה מזכירה לנו שבכל לילה, כל הזמן, ואנחנו בדרך כלל לא יודעים מזה, פועלים לוחמי צה"ל מסביב לשעון, זה קורה ביהודה ושומרון לאורך גבולות המדינה, זה קורה רחוק מגבולות המדינה זה קורה כל הזמן והם בסכנת חיים. צריך לזכור את זה גם בתקופה בה היומיום שלנו זה עניינים פוליטיים ואקטואליה וסערות שונות, יש כל הזמן מאבק להגנת המדינה ובמאבק הזה נופלים חללים ועמית זכרו לברכה נפל כתוצאה מיידוי אבן. הדבר הזה כמובן מחזיר אותי למקרים רבים אחרים ובהם גם המקרה שלי, אבן זה נשק, זה נשק לכל דבר, אבן זה דבר הורג". 

אתה נפצעת קשה, כמעט שנה של טיפולים ואשפוז עד שנחלצת מזה ולאחר מכן חזרת לשירות הצבאי
"הייתי קצין האג"מ של אוגדת יהודה ושומרון, נפצעתי מאוד קשה, 97% נכות, תקופה ארוכה בטיפול נמרץ בהדסה עין כרם ושנה שלמה שיקום בתל השומר ונכות קשה. גם כדי להראות ולהבהיר שאותנו לא שוברים באבנים ומקלות ובנשק, חזרתי נכה להיות מח"ט בנימין ואת הנכות אני נושא איתי עד היום".

"אבל היום אנחנו זוכרים את עמית ואנחנו צריכים לזכור בעיקר את העובדה שבכל יום, אנחנו מקבלים דיווחים, אני מקבל את הדיווחים של חבריי ביהודה ושומרון, וכל יום יש הרבה מאוד מקרים של יידוי אבנים. לאמא שנוסעת על הציר עם הילדים שלה בין חברון לכרמי צור או בין עופרה וירושלים, פגיעת האבן זה כמו פיגוע אסטרטגי. התוצאה ממש תלויה במיומנות של המחבל כאילו הוא מחזיק רובה צלפים או מטען. פעם זה נגמר ככה ופעם זה נגמר אחרת".

"גם כשאנחנו מגיבים בהוראות פתיחה באש, נשק הורג ואבן זה נשק - אבן הורגת", הוסיף הירש. "גם כשאנחנו מביאים מחבלים לדין, והלוחמים של גדס"ר גולני שפועלים עכשיו בשטח, השב"כ וכל כוחות הביטחון ישימו יד על המחבלים האלה ואני מקווה שהם יחוסלו. אם הם ילכדו ויבואו לדין צריך לשפוט אותם כמי שהפעילו נשק. אנחנו במלחמה, אנחנו במערכה ואנחנו צריכים להיות מאוד חזקים ובטוחים בצדקתנו".

"אנחנו הבוקר נחבק את משפחתו של עמית, נחבק חזק את לוחמי גולני, את חיילי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון באשר הם ונזכור שאבן זה נשק ונפעל בהתאם גם כשאנחנו נלחמים וגם כשאנחנו בבתי המשפט".