רשת "אל-ערביה" דיווחה הלילה (שישי) כי מצרים הציעה לישראל הסכם הפסקת אש בן שנה, במסגרת פעולות התיווך והתיאום שלה מול חמאס ברצועת עזה. קודם לכן, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, הודיע כי ארצות הברית נכונה לדון באירועים האחרונים בישראל באו"ם, שעשוי להתקיים כבר בשבוע הבא. כמו כן, הבהיר כי שיגור הרקטות לעבר ישראל חייב להיפסק ואף ציין כי עמדת ארצות הברית היא שלישראל עומדת הזכות להגן על עצמה.

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לאירועים האחרונים בזירה מול חמאס במסגרת המבצע "שומר החומות", בנוסף לאירועי האלימות הפנימית בארץ והבהיר: "אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס, אנחנו עושים זאת ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש".

באשר לאירועים בערים המעורבות, נתניהו הדגיש כי ינתן גיבוי מלא לשוטרים, לחיילי מג"ב וליתר כוחות הבטיחון. "לא נסבול אנרכיה", כך אמר, "אנחנו נותנים גיבוי למשטרה כדי להפעיל את כל האמצעים עם כל הסמכויות, כולל שיתוף של חיילי צה״ל, כולל שיתוף של השב״כ - נתנו כאן סמכויות של מצב חירום".

עם זאת, נתניהו קרא לאזרחים "שלא לקחת את החוק לידיים", ואמר כי מי שיעשה כן, ייענש בחומרה. לבסוף, שלח את תנחומיו למשפחות שאיבדו יקיריהן במהלך סבב הלחימה, וחתם באומרו: "אנחנו נפעל בכל הכוח נגד אויבים מבחוץ ופורעי חוק מבפנים כדי להחזיר את השקט למדינת ישראל".