פינוי תושבי מאחז אביתר בהתאם למתווה הפשרה שהושג ואושר בידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, הסתיים היום (שישי), כך דווח באתר וואלה!. במקביל לפינוי, מאות פלסטינים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות צה"ל שהגיעו לאזור והגיבו לאירוע על ידי שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. על פי דיווח פלסטיני, חמישה בני אדם נפצעו מירי כדורי גומי.

תושבי אביתר לאחר ההסכם. קרדיט ועד היישוב אביתר

אחד מתושבי המאחז, צבי שרף, הביע את צערו באשר לפינוי, אך ציין בפני וואלה!: "אנחנו שמחים שלפחות כוח צבאי נשאר פה ושיש התחייבות שתקום פה התיישבות יהודית". כמו כן, הוסיף כי התושבים שפונו מתכוונים לכבד את הסיכומים עליהם חתמו, ואמר: "לא יהיו הפתעות". כמו כן, בחשבון הטוויטר של המאחז, פורסמה תמונה של תושביו ובה נכתב: "תכף נשוב".

במסגרת ההסדר, בתום פינוי המאחז, פלוגת חיילים התייצבה במקום עד לסיום סקר הקרקעות, ולאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה - תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות, על פי חוק.


אתמול, מאות פלסטינים מחו בסמוך למאחז, ירו זיקוקין והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים לעבר כוחות צה"ל שנכחו במקום. על פי דיווחים פלסטיניים, שישה בני אדם נפצעו מירי כדורי גומי ועוד עשרות נפצעו משאיפות גז מדמיע.