מודה ומתוודה שחשתי הקלה מסוימת כשגיליתי כי גם האמהות בסין מאמצות את שיטת ה"יידישע מאמע". דהיינו, לוחצות על ילדיהם למהר ולהתחתן. חבל. כי לו הייתי עולה על הקונספט הגאוני של מיליוני סינים צעירים שהחליטו למרוד, אולי גם לי היה חג משלי - יום הרווקים.

מי שעדיין לא שמע וחש זיקה מיוחדת ללוח השנה הסיני, בוודאי ישמח לאמץ את יום חגם של מיליוני רווקים ורווקות, אשר מציינים ב-11 בנובמבר את בדידותם ברכישות אינטרנטיות עדלאידע. ולמי שעדיין לא גילה את הפלא מומלץ לנסות, גם אם הוא כבר נשוי.

הקונספט החל כיוזמה של כמה צעירים מסין שהחליטו למחות נגד הלחץ המופעל עליהם מצד בני המשפחה להתחתן. ותסכול, כידוע, פורקים בצורה הטובה ביותר באמצעות רכישות, וכשמדובר בהנחות על הדרך אזי הלב מתרחב עוד יותר.

את הרעיון ליום קניות שאלו מה"סייבר מאנדיי" האמריקאי, החל בכל שנה לאחר יום שישי השחור - זה המעודד את תושבי מעצמת השפע, רווקים ונשואים כאחד, לרכוש בעיקר מוצרים שאיש לא צריך, וכמובן, בהנחות משמעותיות המכניסות הון לקמעונאים המאושרים.

אגב, גם התאריך סמלי, בשל הספרה 1, שנועדה לסמל את תחושת בדידותו של הרווק המצוי היושב מול מסך המחשב ומסרב למצוא כלה. 6 מיליארד דולרים - זהו בדיוק הסכום שהתגלגל ביום הרווקים בשנה שעברה ברשתות הקניות הסיניות, שעכשיו כוללות מלבד "עליבאבא" ו"עלי אקספרס", גם את "דיל אקסטרים" ואת "צ'יינה ביי".

גם שפחתכן הנאמנה תרמה למאמץ הרכישה האסייתי ושלשלה לכיסם של הקמעונאים בסין כמעט 500 שקל בעבור כמה שמלות וגדג'טים אלקטרוניים, מוצרים שעדיין לא נמצאה דרך לפתוח את אריזת הוואקום הבלתי גזירה שלהם.

תושבי חוץ ומכורי קניות יוכלו גם הם ליהנות ממבצעים מיוחדים ביום חגם של מסורבי החיתון. בחלק מהאתרים יהיה אפשר לרכוש מוצרים בלי לשלם את עלות המשלוח. סביר להניח שבראש רשימת הרכישות השנה יהיו סמארטפונים חדשים, שאותם יהיה אפשר למצוא במחירים נמוכים במיוחד.

רק קחו בחשבון כי רכישות מעל 75 דולר חייבות במס. כולנו שוכחים ומוצאים את עצמנו מסתובבים מתוסכלים בבית כשמגיע החשבון מהמכס על המצלמה המשוכללת שהיינו חייבים לרכוש. כמו כן, מומלץ לבדוק את המחירים בכמה אתרים מקבילים כדי לא למצוא את עצמכם בסופו של דבר רוכשים מוצר "בהנחה" מדומה.

מה שבאמת מטריד אותי בכל הסיפור של קניות ברשת הוא פרק הזמן מורט העצבים שעובר מרגע ההזמנה ועד שישראל מהדואר דופק אצלי בדלת.