בחודשים האחרונים, מתמודד צה"ל עם שתי חזיתות במקביל - הדרומית מול חמאס והגזרה הסורית, עם זליגת אש ממלחמת האזרחים בין משטר אסד למורדים. היום (א') נרשמה תקרית חריגה גם בגבול לבנון, במהלכה נפצע אזרח לבנוני מאש ישראלית בסמוך לחוות שבעא. עם כי, בצה"ל ובצבא לבנון, מסרו גרסאות סותרות.

בצה"ל מסרו כי כח סיור זיהה בגזרת הר דב חוליה שחצתה את קו הגבול (הקו הכחול), ופתח בירי של נשק קל לעברה. לפי צה"ל, אדם אחד נפצע והחוליה נמלטה צפונה, בחזרה לשטח לבנון. נסיבות האירוע נבדקות. מהצבא הבהירו לאחר התקרית כי "צה"ל ימשיך לשמור על ריבונותה של ישראל במרחב הגבול". 

באתרים הלבנוניים, נטען כי התקרית בשעות הצהריים היתה חלק מעימות בין צבא לבנון ליחידה ישראלית, שניסתה להיכנס, לדברי האתר, לשטח לבנון באיזור סדאנה, בסמוך לחוות שבעא. לפי הדיווחים, חייל לבנוני נפצע בידו מאש צה"ל במהלך העימותים ופונה לבית החולים.

בדיילי סטאר הלבנוני זיהו את החייל הפצוע כזקאריה חמזה אל-מסרי. מקורות בטחוניים מסרו לאתר כי כח הסיור הלבנוני פתח באש לעבר החיילים הישראלים, רק לאחר שהאש נורתה לעברם וגרמה לפציעתו של החייל. לטענת אותם מקורות, צה"ל פתח באש לאחר שצבא לבנון מנע ממנו להיכנס לשטח לבנון. האתר גם מדווח שהצבא הלבנוני משתף פעולה עם כח האו"ם בחקירת התקרית. 

בשבועות האחרונים קיים מתח רב באיזור הצפון עקב זליגת הירי מכיוון סוריה אל עבר ישראל, ואף חדירת מטוס אל עבר שטח המדינה, שהופל ע"י לוחמי צה"ל, אך עד עתה דווקא הגזרה הלבנונית היתה שקטה, בעיקר כיוון שבלבנון עסוקים מאוד במניעת כניסת ארגוני טרור נוספים למדינה.

בחודש אפריל האחרון, בתיאום עם כוחות האו"ם, חצה כח צה"ל את גדר המערכת על מנת לעצור שני רועי צאן, סמוך לחוות שבעא. באותו הזמן הגיע דיווח של רשת אלמנאר על כך שהחיילים עברו את השטח המותר להם בכ-100 מטרים.

על פי דיווחים נוספים של העיתונות הערבית, בחודש מאי האחרון הפציץ צה"ל מכשיר האזנה בדרום לבנון, ובתגובה הודיעה לבנון כי מצאה גם כן מכשיר האזנה ישראלי ופוצצה אותו. הידיעה לא זכתה לאישור מצד גורמים ישראלים


גבול לבנון, תקרית חריגה. צילום: רויטרס