אחרי מצוד שנמשך כחודש ימים הצליחו הבוקר (ג') בלשי יחידת הסמויים של מרחב שפלה במשטרה לבצע את מעצרו של איתי מנצור, 30, מראשון לציון, עליו הכריזו לפני כעשרה ימים כעבריין נמלט, החשוד בניסיון חיסולו של תושב ראשון לציון במסווה של תאונת דרכים.

מנצור נעצר בדירת מסתור במושב חצב, יומיים אחרי שהבלשים ביצעו בפעם השנייה את מעצרה של חברתו עדן סבג, בחשד לסיוע בבריחה ושיבוש מהלכי חקירה. מעצרה הוארך שלשום בבית המשפט בשמונה ימים.

שוטרי תחנת ראשון הוזעקו ב-8 בספטמבר, בשעות הערב, לרחוב פופל בעיר, שם התרחשה לכאורה תאונת דרכים, בה נפגע תושב העיר המוכר למשטרה באורח קשה ופונה לבית החולים. תחילה היה נדמה לחוקרים כי מדובר בתאונת פגע וברח שגרתית והחלו סריקות בניסיון לאתר את הרכב הפוגע, וכן נגבו עדויות מעדי ראייה ואזרחים ששהו בקרבת מקום.

אלא שבדיקת בוחני התנועה ותחקור עדי הראייה במקום, העלו חשד כי אין מדובר בתאונת פגע וברח, אלא בניסיון חיסול במסגרת סכסוך בין עבריינים. כבר אחרי שעות אחדות נעצר חשוד במעורבות בתאונה המבויימת ובחקירה הוברר כי הוא לא נהג ברכב.  


מנצור, נתפס בדירת מסתור. צילום: משטרת ישראל

החוקרים המשיכו בעבודה המסועפת וביצעו מעצרם של חמישה נוספים, אחד מהם שוחרר על ידי בית המשפט בתנאי מעצר בית. חברתו של החשוד המרכזי, סבג, שוחררה על ידי המשטרה בתנאים מגבילים, תוך שנאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים.

למרות שהחליטו החוקרים לשחררה ממעצר, החליטו בתחנת ראשון לציון, בפיקודו של סנ"צ איציק מנשה, מומחה לחקר תאונות דרכים, להתחקות אחר עקבותיה של סבג, שהינה גננת במקצועה. בלשי יחידת הסמויים דלקו אחריה במשך שבועיים וציינו כל צעד ושעל שבו דרכה.

כשהבינה הגננת הצעירה כי היא נמצאת במעקב צמוד, ניסתה לשבש את עבודתם של הבלשים, כך לטענת המשטרה. היא עלתה על מוניות בנסיעות סתמיות, נכנסה ויצאה ממקומות ללא צורך והפכה לטענת רס"ב יעקב פתאל, כפי שעלתה בבית המשפט, למי "שהתנהגותה כעבריינית על כל המשתמע מכך. היא הבחינה בבלשים וזרקה את כרטיס הסים שרכשה במיוחד לטלפון טוקמן, כדי למנוע לכאורה אפשרות שיתחקו אחר שיחות הטלפון שלה עם מנצור".

בשלב הזה החליטו הבלשים להפסיק את המעקב ולבצע את מעצרה בשנית. בבית המשפט הניחו החוקרים חומר מסווג, וכן מסמכים מהמעקב אחר החשודה שמצריכים את הישארותה במעצר. פרקליטיה ביקשו לשחררה אותה תחת פיקוח, אולם בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרה בשמונה ימים.

עוד קודם פרסמה המשטרה בצעד חריג, את תמונתו של מנצור, הכריזה עליו כעבריין נמלט וביקשה את עזרת הציבור כדי להביאו למעצר. התנהלות החקירה השתלמה בסופו של דבר ולפנות בוקר נעצר מנצור כשהוא בדירת מסתור.