ארבעה מתוך שמונת הישראלים אשר היו חלק מטיול הראפטינג בנהר האפורימאק הגיעו אל העיר קוסקו בפרו, כשהם בהלם מוחלט ובעצב סיפרו כי התאונה אירעה בקטע בדרגה רפיד 4, שלא נחשב סוער במיוחד.

עפ"י גרסתם, בשייט היו שתי סירות. אחת של שני אנשים והציוד, ואחת של שישה אנשים. הסירה של השישה נתקעה בסלע והתהפכה ב-90 מעלות על הצד. ארבעה אנשים עפו למים, ורק שניים הצליחו לעלות בחזרה אל הסירה. הארבעה גם המליצו שלא לצאת לרפטינג באיזור.

המקומיים הזהירו: "אל תצאו לרפטינג בעונה הזאת"

עוד הוסיפו הישראלים כי התאונה אירעה אתמול בשלוש בצהריים, ושהם חיכו שעות ארוכות לחילוץ. הארבעה נמצאים סה"כ במצב טוב מבחינה פיזית, כשהם מעט חבולים. מבחינה מנטאלית הם נראו בשוק וטראומה.

להוסטל הגיעה גם קבוצה נוספת שהייתה ברפטינג עם סוכנות אחרת וסיפרו כי אצלם היה רגוע ושקט, ללא שום בעיה. הם לא נתקלו בקבוצה השנייה למרות שהיו קבוצה גדולה - למעלה מ-30 איש. הם דווקא המליצו לצאת לרפטינג.

הסוכנות שממנה יצאו הישראלים למסע הראפטינג נקראת מאיוק. היא אחת משתי סוכנויות מאד פופולריות בקרב הישראלים באיזור קוסקו, יחד עם סוכנות "אקספלורר". שתיהן נחשבות גם לאמינות בעיני הישראלים. בסוכנות מאיוק אישרו היום שהתאונה, שבה היו מעורבים שמונת הישראלים, אירעה במסגרת קבוצה שלהם, אבל טענו כי אין להם מידע נוסף על נסיבות התאונה.


נהר האפורימאק, פרו צילום: בריאן דוהרטי ויקיפדיה