לוחמי ארגון דאעש כבשו היום (ה') שליש מהעיירה הסורית קובאני , למרות התקיפות האוויריות האמריקאיות שפגעו בעמדות הארגון.

כוחות דאעש נכנסו לשני מחוזות בסביבות העיר ביום רביעי לאחר קרב של למעלה משלושה שבועות. המגנים הכורדים טוענין כי הקרב עלול להסתיים בטבח ושליטה של ארגון דאעש באזור הגבול עם טורקיה, אם האיסלמסטים ינצחו.

המכון הסורי לזכויות אדם, ארגון העוסק בתיעוד מלחמת האזרחים במדינה, אמר כי הקרבות נמשכים לאורך כל הבוקר, כשכוחות דאעש מתקדמים לתוך שטחי העיר.

"דאעש שולט בלמעלה משליש מקובני, בכל האזורים המזרחיים, בחלק קטן בצפון מזרח ובדרום מזרח העיר" אמר ראש המכון הסורי לזכויות אדם ראמי אבדולרחמן. 

פיצוץ נשמע ביום חמישי בחלק המערבי של העיר, כשעשן שחור מיתמר שאותו היה ניתן לראות מהצד הטורקי ל הגבול, במרחק קילומטרים ספורים מהעיירה. רעש מטוסי סילון נשמע ואמבולנסים שממהרים אל העיר הנצורה. 

לוחמי ארגון דאעש הניפו בפעם הראשונה את הדגל השחור המוכר של הארגון מעל העיירה קובאני ביום שני, תקיפות האוויר הוגברו אך לא הצליחו לעצור את התקדמות האיסלמיסטים.

בתוך כך, שר החוץ הטורקי, מוולוט קבוסגולו, אמר היום כי פעולה צבאית של צבא טורקיה נגד ארגון דאעש בסביבות העיירה קובאני איננה ראלית.

"לא ראליסטי לצפות מטורקיה לבצע פעולה קרקעית בכוחות עצמה. אנו מקיימים שיחות, ברגע שתהיה החלטה משותפת, טורקיה לא תמנע מלבצע את חלקה" אמר השר במסר לעיתונות.