הקרבות בין כוחות האופוזיציה בסוריה לבין צבא אסד ממשיכים להזרים פצועים סורים לבתי החולים בישראל. הערב (ו') נתקלו במרכז הרפואי פדה פוריה בטבריה בסיפור יוצא דופן: ילדה בת 12 הגיעה לבית החולים במצב בינוני עד קשה לאחר שדודהּ הביאה עד לגדר הגבול, שם חיכתה הילדה עד שכוחות צבא יאספו אותה. 

לרופאים סיפרה הילדה שהיא בעיקר רעבה וצמאה. עיסאם מנסור, אח כללי בבית החולים פוריה, סיפר ל"מעריב השבוע": "בשעה שמונה וחצי קיבלנו את הילדה כשהיא סובלת מפגיעה של רסיס פגז, כנראה משעות הבוקר. היא הובאה אלינו על ידי הצבא כשהיא בהכרה מלאה, ולאחר בדיקה נמצאה פגיעה בטנית. ראינו גם תפר מאולתר בבטן, והיא סיפרה שתפרו לה אותו בשטח". 

הילדה סיפרה לצוות הרפואי כי אכן נפגעה הבוקר מרסיס פגז, ולאחר שטופלה על ידי מקומיים דודה חשש לחייה ורצה שתקבל טיפול טוב יותר. לאחר זמן מה התברר שהדוד צדק, שכן הפגיעה הפנימית התבררה כחמורה וללא טיפול מתאים יכלה הילדה לפתח זיהומים חמורים וחייה היו בסכנה.

"היא סיפרה שהגיעה לגבול עם דוד שלה ושם הם נפרדו" סיפר עיסאם. "מצאו אותה לבדה, ואני יכול להגיד שאני אישית מאוד מופתע מההתנהגות שלה. היא לא מבוהלת. היא ידעה בדיוק לאן היא מגיעה ולאן היא רוצה להגיע. היא בעיקר סיפרה שהיא רעבה וצמאה, וביקשה לאכול ולשתות, מה שכרגע לא אפשרי בגלל מצבה. היא לא מבוהלת ולא מפוחדת, אפילו מאוד רגועה". כשנשאלה הילדה היכן דודה סיפרה לצוות הרפואי שהיא לא יודעת מה עלה בגורלו. 

כעת מטופלת הילדה בחדר הלם בטיפול נמרץ, ובהמשך הלילה תועבר לבדיקות נוספות ולהמשך טיפול.