עונת המסיק שוב מביאה עמה עימותים בין מתנחלים לבין פלסטינים. כח צה"ל עצר היום שני צעירים מההתנחלות תפוח לאחר שהשניים היו מעורבים על פי החשד בתקיפת פלסטינים תושבי הכפר יאסוף שעסקו במסיק זיתים.

פלסטינית אחת נפצעה באורח קל ופונתה לבית החולים שם טענה כי הוכתה על ידי המתנחלים. למקום הוקפצה כיתת כוננות שלקחה את שני הצעירים לחקירה. השניים הועברו לחקירה במשטרת מחוז ש"י. מהמשטרה נמסר כי השניים סירבו תחילה להזדהות והכחישו כל קשר לחשדות נגדם.

בתחילת השבוע נרשם אירוע נוסף במטע הזיתים, כשפלסטינים טוענים כי אותם מתנחלים מתפוח השחיתו במזיד עשרות עצי זית שלטענתם שייכים להם. כמו כן במקום נכרתו עצים ונמצאו כתובות נאצה שרוססו על סלעים.

כמו בכל שנה הפלסטינים מבקשים מצה"ל אישור כניסה למטעי הזיתים בעונת המסיק וברוב המקרים צה"ל מאשר את המסיק. בכל שנה בעונת המסיק יש ישנם עימותים, כריתות עצים הדדיות ופרובוקציות. בנוסף לעימותים ביאסוף התקבלו דיווחים על עימותים בין פלסטינים מהכפר עקרבא שטוענים כי מתנחלים כרתו עצי זית במטעים הנמצאים בין הכפר לבין גבעות הישוב איתמר בשומרון. דיווח נוסף התקבל מהכפר בורין שם נטען כי נכרתו מעל עשרה עצי זית במטעים הצמודים לגבעת רונן.