הקרב על זהות המפכ"ל הבא מביא לעימות בין השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' למפקד המשטרה הנוכחי רנ"צ יוחנן דנינו. הבוקר, במהלך סיור של השר בהר הבית, הוא תקף את דנינו, על כך שיצא נגד הרעיון להבאת מפכ"ל מחוץ למשטרה.

"אני לא רואה איתו עין בעין", אמר אהרונוביץ, "זו אמירה אומללה של מפכ"ל מכהן, שבא לתת לי עצות. דברים כאלו לא צריכים להיות ולכן אני דוחה אותם. טוב יהיה שהמפכ"ל יתעסק בענייניו ולא בענייני המפכ"ל הבא".

דנינו הביע לאחרונה ביקורת על מינוי מפכ"ל שאינו מגיע מהמשטרה. בין השמות שעלו היה זה של האלוף במיל. גדי שמני. הרעיון למפכ"ל חיצוני הגיעה בעקבות הטלטלה שפוקדת את המשטרה עם פרישתם של מספר ניצבים מתפקידים. האחרון שבהם, ניצב יוסי פריינטי, מפקד מחוז ירושלים.

פריינטי טען בפני מקורביו, כי החליט לפרוש כיוון שלא רצה לקחת חלק במירוץ של הכפשות. לפני פריינטי, הודיע מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, על פרישתו מהארגון. החלטתו של ניצב שטיין נבעה מרצונו לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים.

במשטרה העריכו רבים כי לפריינטי היה סיכוי טוב להיבחר למפכ"ל בשל קרבתו לשר אהרונוביץ'. היחסים בין השניים התהדקו לפני שנים ארוכות, בתקופה שבה שירת השר במשטרה ופיקד על מחוז הדרום. פריינטי היה הקצין המוערך והמועדף על אהרונוביץ', וזה אף קידם אותו לשורה של תפקידים.

נותן גיבוי למחוז

ביקורו של אהרונוביץ' הבוקר בהר הבית הגיע שעות לאחר שהמשטרה הדפה מתפרעים רעולי פנים אל תוך מסגד אל אקצה ונעלה את דלתות המסגד. במסגרת ההתארגנות, הקימו הצעירים גם מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד, על ידי חיבור ארונות נעליים באמצעות מסמרים לדלתות, ובאמצעות מוטות ברזל, קרשים מעץ וגדר תיל שקובעה לדלתות. כל אלו לא אפשרו את סגירת הדלתות. בתוך המסגד הוקמו מחסומי עץ ורשת לצרכי מסתור, ומאחוריהם השליכו הפורעים את האבנים והזיקוקים. 

במהלך הביקור אמר אהרונוביץ' כי המשטרה תמשיך לתגבר את הכוחות באזור שועפט ובית חנינא. "גם זריקה של אבן אחת או יותר זה יותר מדי. לא אאפשר הפרות סדר בהר הבית ולא זריקות אבנים - אפילו לא אבן אחת על בית של יהודים, או על רכב של יהודים, או ניפוץ מצבות בהר זיתים. נטפל בדברים האלו ביד קשה", הבטיח השר. 

אהרונוביץ' התייחס לביקורת של יו"ר ועדת הפנים מירי רגב, שכינתה את המשטרה "רופסת". "אני מאד מכבד אותה. אחרי שאני פה ולא במקומות אחרים, ורואה את האירועים, אני מגבה לחלוטין את משטרת מחוז ירושלים. ההחלטה לסגור את ההר אתמול מתקבלת, בסופו של דבר, על ידי שיקולים מבצעיים של מפקד המחוז והמפכ"ל. רק הם מקבלים את ההחלטה, אם יש חשש. זה בסמכותם. אם נמשיך לסגור את ההר ליהודים, אני בוחן לסגור את ההר גם למוסלמים".

אושרה אסף, מארגון זכויות השוטרים, פנתה לשר לאחר הפרסומים, וכתבה כי "מאז פרישת הניצבים אתה נשמע אומר על הבאת רוח חדשה למשטרת ישראל. מדובר באמירה אומללה, שאין לה מקום בשיח התקשורתי. בדבריך משתמע שאתה כשר הממונה, לא מאמין בשוטריך ובמינויים שאושרו על ידך, מהמפכ"ל ועד אחרון הניצבים. אי לכך, אני קוראת לך להיות הראשון להוות דוגמא לאחרים ולהתפטר לאלתר, בכדי שלא תטעה שוב במינויים עתידיים נוספים, כולל מפכ"ל חדש".