יושב ראש האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג כתב הבוקר (ג') בעמוד הפייסבוק שלו על החלטת הפרלמנט הבריטי להכיר במדינה פלסטינית וביקר בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

"החלטת הפרלמנט הבריטי להכיר במדינה פלסטינית היא עוד כישלון מהדהד מבית מדרשם של נתניהו וליברמן. רוח קרה מנשבת כלפי ישראל מכל פינה בעולם, אבל רה"מ ושר החוץ מסרבים להתמודד עם העובדות ומביאים עלינו סערה מדינית קשה" כתב הרצוג.

עוד הוסיף כי "במקומו של ראש הממשלה הייתי מאמץ בשתי ידיים את יוזמת סיסי. אולם נתניהו מעדיף להתעמת עם כל העולם, החל מהנשיא אובמה וכלה בידידים אחרים, על מנת להסית את תשומת הלב הציבורית מכישלונו החמור בנושאי יוקר המחיה והדיור". 

חבר הכנסת נחמן שי (עבודה) כתב בבדף הפייסבוק שלו "ישראל ספגה הבוקר סטירת לחי כואבת. החלטת הפרלמנט הבריטי בעקבות ממשלת שוודיה מוכיחה כי העולם נע לעבר הכרה חד צדדית במדינה פלשתינאית. ישראל מפקירה את הזירה המדינית ליוזמה הפלשתינאית החד צדדית, שתתעלם מישראל ותכפה עלייה מדינה פלשתינית ללא הסדר וללא הכרה בה".


"כישלון מהדהד מבית מדרשם של נתניהו וליברמן" בוז'י הרצוג. צילום: פלאש 90


אתמול אישר הפרלמנט הבריטי את הצעתה של מפלגת הלייבור, מובילת האופוזיציה, להכיר במדינה פלסטינית - אך רק במסגרת הצבעה שלא תחייב את ראש הממשלה דיוויד קמרון וממשלתו השמרנית.

חוץ מהלייבור, כל המפלגות בפרלמנט העניקו לחבריהן חופש הצבעה. קמרון עצמו הודיע מראש כי יימנע מהצבעה בעד ההצעה, אך לא יתנגד לה. בסופו של דבר, רה"מ אפילו לא היה נוכח במהלך הדיון. "ההצבעה לא תשנה את מדיניות הממשלה", הוסיף דובר הממשלה.

למעלה מ-50 חברי פרלמנט היו באולם במהלך ארבע שעות בהן הציגו בזה אחר זה הנואמים את דעתם על המצב. גראהם מוריס, האחראי על ההצעה, טען כי לבריטניה יש אפשרות לכפר על טעויותיה ההיסטוריות, כשהוא רומז בהתייחסות ברורה להצהרת בלפור. אגב, במפלגת הלייבור זעמו על יו"ר המפלגה והמצליפים שלה, שהחליטו על משמעת סיעתית.


הפרלמנט הבריטי מצביע על הכרה במדינה פלסטינית. צילום: רויטרס