משרד החוץ אישר כי בסופת השלגים שפקדה את אזור רכס האנפורנה בהימליה שבנפאל, נהרג תרמילאי ישראלי וכי הודעה נמסרה למשפחה. עוד הודיעו במשרד החוץ כי עם שעות הבוקר יתחדשו החיפושים. 

לפי דיווחים בנפאל, שני מטיילים ישראלים נוספים נהרגו ושלושה ישראלים נפצעו באירוע, כשיצאו לטיול במקום שבו אירעה סופת שלגים קטלנית. דווח על 12 הרוגים בסך הכל באירוע ועל יותר מ-100 בני אדם שעדיין נעדרים.

בתוך כך, נמשכים החיפושים אחר כ-25 מטיילים ישראלים נוספים שאמורים היו להימצא באזור בו אירעה הסופה. המספר אינו מאומת ונמצא בבדיקה בשלב זה.

צוותי החילוץ הישראלים מספרים כי הניצולים חולצו מפוחדים ונמצאים בבהלה מהסופה. חלקם איבדו את חבריהם באסון הכבד. הגופות של ההרוגים הישראלים הועברו לבית החולים בנפאל. נציג חברת התיירות הישראלית שמפעילה סניף בנפאל סיפר למעריב השבוע כי החילוץ צפוי להימשך גם בימים הקרובים, ומלבד הצוותים הישראלים הצבא הנפאלי אחראי על היחלוץ.


טרק ה"אנאפורנה". צילום: מתוך ויקיפדיה

מחברת הביטוח הראל נמסר כי ידוע על כ-50 מנותקי קשר ישראלים שלא יצרו קשר עם משרד החוץ ועם ומשפחותיהם. עם זאת ייתכן כי חלקם כלל לא היו באירוע. משרד החוץ וחברות הביטח ביקשו מישראלים אשר יכולים ליצור קשר עם משפחותיהם לעשות זאת, או ליצור קשר עם החמ"ל על מנת לאשש את מצבם בהקדם האפשרי. משרד החוץ ממשיך לעקוב אחר ההתרחשויות.

המשטרה המקומית דיווחה על המצב הקשה, והחשש הוא כי על ההר יש עוד מאות מטיילים, אשר לא הספיקו לרדת כאשר סופת השלג החלה. עפ"י הדיווח, ההרוגים נקברו תחת השלג. חלק מהמטיילים הספיקו לרדת מההר. משרד החוץ פתח חמ"ל בבית חב"ד בקטמנדו.

סופת השלגים הקשה שפקדה את מסלול האנאפורנה קרתה בעקבות סופת הציקלון שתקפה את איזור הודו ונפאל, וגרמה לשינויי מזג אויר, כולל גשם כבד וסופות, והפכו את הטרקים הפופולאריים ביותר, מסוכנים במיוחד.

יש לציין כי מדובר באיזור אשר נחשב לפופולארי מאוד הן בקרב ישראלים והן בקרב שאר המטיילים במדינה. זוהי הפסגה העשירית בגובהה בעולם. אורך הרכס הוא 55 ק"מ, והטרק בו אורך למעלה משבוע. עפ"י עדויות, ישנם מספר נפגעים ישראלים. צבא נפאל לקח אחריות על חילוץ המטיילים.

הרב חזקי ליפשיץ ואישתו חני מבית חב"ד קטמנדו מסרו כי "לא חוסר זהירות גרם לאסון אלא מזג האוויר והסופה הכבדה שהפתיעה את המטיילים". רק בשבוע שעבר נהרגו שני ישראלים במהלך שייט רפטינג בפרו. שני הצעירים, שהיו חלק מקבוצה של שמונה, התהפכו עם סירתם בנהר האפורמיק וטבעו למוות.

בהכנת הכתבה השתתף אבירם זינו