שר הביטחון, משה בוגי יעלון, התייחס היום למותה של סגן תמר אריאל, הנווטת הדתייה הראשונה בצה"ל, שנהרגה באסון מפולת השלג בנפאל: "סרן תמר אריאל ז"ל הייתה פורצת דרך, ובחייה הקצרים הספיקה להותיר חותם במעשיה ולשמש דגם לחיקוי עבור צעירות רבות, דתיות כחילוניות.

"בחירתה להצטרף לקורס הטיס לאחר שכבר סיימה שירות לאומי לא הייתה מובנת מאליה, והיא מעידה על ערכיה, אישיותה והחינוך שספגה בביתה. תמר הפגינה ראש גדול וכוח רצון, וסיימה בהצלחה קורס מורכב, קשה ומאתגר.

"תהליך שילוב הנשים בצה"ל, בתפקידים שפעם נחשבו נחלתם של גברים בלבד, הוא חשוב מאין כמותו, ותמר הייתה, ותישאר לעד, מפורצות הדרך. אני משתתף בצערה של משפחת אריאל ובצערן של משפחות לוריא ושהם".

אריאל עם בנימין נתניהו בטקס סיום קורס הטיס. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בעקבות אסון מפולת השלגים בנפאל בה נפגעו מטיילים ישראלים, קיים מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הערכת מצב מיוחדת בה הוחלט להיערך לשיגור משלחת של רופא ופראמדיק של מד"א כדי לעמוד מקרוב על מצבם של הפצועים, להעניק להם טיפול רפואי במידת הצורך, לסייע בקשר עם הצוותים הרפואיים בבתי החולים המקומיים וללוות את הפצועים בטיסתם לארץ ברגע שמצבם יאפשר זאת.

בין הדגיש כי נציגי מגן דוד אדום, שהינה חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי, כבר יצרו קשר עם עמיתיהם בנפאל לתיאום הגעת המשלחת הישראלית.