מנכ"לית משרד המשפטים תעמוד בראש משלחת ישראל שתופיע בפני ועדת זכויות האדם של האו"ם, האמונה על בחינת יישום האמנה בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות. המשלחת יוצאת לראשונה בדרג גבוה, בראשות המנכ"לית, עו"ד אמי פלמור. ההחלטה על השתתפות בדרג זה נפלה לפני מבצע צוק איתן, והוחלט לא לשנותה אחריו. 

למנכ"לית פלמור יתלוו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט בינלאומי) ד"ר רועי שיינדורף, ראש הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי במשרד ראש הממשלה איימן סייף, וראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית, אל"מ נעם נוימן. 

המשלחת צפויה להציג בפני מומחי הוועדה את ההתפתחויות שחלו בשנים האחרונות בתחום קידום והגנה על זכויות האדם בישראל, לרבות שינויי חקיקה הנוגעים לזכויות המיעוטים בישראל, נשים ובעלי מוגבלויות. 

במשך שלוש שעות יציגו 18 חברי הוועדה - מומחים לזכויות אדם - שאלות לחברי המשלחת, שינסו לשכנע אותם שישראל אכן עומדת בתנאי האמנה. בין היתר, הם צפויים להישאל בסוגיות הנוגעות למבצע צוק איתן ורצועת עזה, אזור הגדה המערבית ומזרח ירושלים, תנאי אסירים ביטחוניים ומנהליים, שביתות רעב, עובדים זרים ומבקשי מקלט. 

הופעת המשלחת נערכת כחלק מהליך יישום המחויבויות של ישראל במסגרת האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות. פלמור: ״תהליך ההכנה שלנו היה מאוד יסודי, אבל זה לא הולך להיות קל. יש גם חשיבות להשתתפות. להציג לא מעט נושאים שישראל נמצאת במצב טוב, כמו חופש פוליטי ושוויון".