יוזם מחאת יוקר המחייה הנוכחית, שכונתה "מחאת המילקי", שהעלה לפייסבוק סטטוס ובו השוואה בין מחירי המצרכים בברלין לבין מחירם בישראל, נחשף הערב (ש') ב. 

הצעיר העומד מאחורי המחאה הוא נאור נרקיס, בן 25 מרמת גן, בן למזכירה ולנהג מונית, ששירת כקצין בחיל המודיעין. בראיון הסביר כי מיאן להיחשף עד כה משום שחשש שיגזול את תשומת הלב מנושא המחאה: יוקר המחייה בישראל. נרקיס הכחיש כי מאחורי היוזמה עומדים גורמים פוליטיים או מסחריים, ואמר גם כי "אני לא סוכן של מדינות זרות. אני ציוני ומת על ישראל". 

נרקיס, שהקים עליו רבים, הסביר את קריאתו לירידת צעירים מהארץ בכך שביקש להביע מחאה אפקטיבית שתשנה את דרכם של מקבלי ההחלטות בישראל.צילום מסך מתוך חדשות ערוץ 10

לדבריו "הבנתי שאין לי סיכוי להקים בית בישראל כי זה יקר מדי. פה אני מוציא 30 אחוז פחות על אוכל, ופחות כסף על שכירות. הסיפור של הרבה ישראלים כאן . הוא שהם חוסכים כאן כסף כדי לקנות דירה במדינה מותקפת טילים במזרח התיכון. זה מצב הזוי". על הסטטוס שהעלה בפייסבוק אמר כי "בתור ישראלי בברלין אתה חוטף קריזה בכל פעם שאתה נכנס לסופרמרקט. אתה לא מבין איך שילמת כל כך הרבה על הדברים האלה. זה לא נגמר במילקי, זו חבילה כוללת. החלטתי לשתף בזה את הישראל".