עדכון אחרון: 22:30

בתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הנייה אושפזה החודש בבית החולים בתל אביב לטיפול חירום לאחר סיבוכים בטיפול שגרתי שעברה, כך נמסר לרויטרס על ידי שני גורמים: פלסטיני ודיפלומט זר בעל היכרות עם הנושא. 

בתו של הנייה, לו 13 ילדים, שהתה בבית החולים במשך שבוע. שמה ומצבה הרפואי של הבת לא נמסר על מנת שלא לפגוע בפרטיותה. גורמים בצד הפלסטיני סרבו לאשר או להכחיש את הפרסום. אך גורמים ביטחוניים בישראל אישרו הערב כי בתו של איסמאיל הנייה יצרה קשר עם מתאם הממשלה לפעולות בשטחים, בבקשה לקבל טיפול בארץ לאחר שהטיפול בה כשל.

בתו של הנייה נזקקה לטיפול דחוף ומציל חיים ונכנסה לארץ במהלך החגים לאחר שבישראל אשרו את הדבר. לדברי הגורמים, כניסתה התאפשרה ממעבר ארז בחשאיות מוחלטת והיא טופלה מספר ימים לאחר שגורם המוסמך לכך מטעם משרד הבריאות סייע בתיאום הרפואי. עוד נמסר כי הבקשה אושרה כחלק ממדיניות של ישראל לפיה לא מבחינים בכל הקשור לטיפול הומניטארי. 

גורם ישראלי אמר שאסור לו לדון בבקשה ספציפית לאשפוז בישראל, אולם הוסיף כי בדרך כלל די בבקשה מרופא פלסטיני על מנת לאפשר לחולה פלסטיני לעבור לטיפול בישראל. עוד הוא אמר כי ייתכם שהנייה עצמו כלל לא היה מעורב בבקשה.


הנייה. כלל לא בטוח שהיה מעורב. צילום: רויטרס

בעבר דווח כי אחת מנכדותיו של הנייה טופלה בישראל ואילו חמותו קיבלה טיפול בבית חולים בירושלים ביוני.

הנהלת המרכז הרפואי תל אביב - איכילוב אישרה  אף היא כי בתו של אסמאעיל הנייה אכן אושפזה לטיפול רפואי במשך מספר ימים בבית החולים. "היא אחת מיני יותר מאלף חולים מרצועת עזה ושטחי הרשות הפלשתינאית, מבוגרים וילדים כאחד, המאושפזים מדי שנה אצלנו לטיפול", נמסר מבית החולים.