פרקליט הצמרת ציון אמיר הוא אחד המועמדים הבולטים במפלגה החדשה אותה מתכוון להקים שר התקשורת לשעבר משה כחלון.

עו"ד אמיר, שייצג בעבר את הנשיא לשעבר משה קצב, מנהל מגעים קרובים עם כחלון מזה כשנתיים והוא נמנה על החבורה המצומצמת שמגלגלת את רעיון המפלגה החדשה. אמיר, שנולד במעברה בירושלים להורים שעלו ממרוקו וגדל רוב ילדותו בשדרות, אמור להשתלב במקום גבוה ברשימת כחלון לכנסת.

בין השמות שהוזכרו לאחרונה כמועמדים להצטרף לרשימת כחלון נמצאים אלופים במיל', פרופסורים, אנשי כלכלה וחברה, וגם הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. בר שלום הכריזה לאחרונה על כוונתה להיכנס לחיים הפוליטיים וקיימה מספר פגישות עם כחלון. עוד שמות שהוזכרו הם פרופסור מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועד לשינוי כלכלי חברתי שהוקמה בעקבות המחאה החברתית של קיץ 2011, ראש המוסד לשעבר מאר דגן ואלוף במילואים יואב גלנט. 


ציון אמיר, מנהל מגעים מזה כשנתיים. צילום: פלאש 90

בנוסף, הוזכרו כמועמדים אפשרים גם ח"כ לשעבר ושגריר ישראל למוסדות ה-OECD, כרמל שאמה הכהן, ואיציק אלרוב, מראשי מאבק יוקר המחיה העומד כיום בראש תנועת הצרכנים. מי שמופקד על ניהול ההתארגנות וגיבוש מתווה הפעולה של מפלגת כחלון הוא ידידו אבי גבאי, מנכ"ל בזק לשעבר. בתוך כך, החל מטהו של כחלון לגייס פעילים מתנדבים בכל רחבי הארץ וביניהם שימשון ליבמן, שהיה ראש המטה למען שחרור גלעד שליט.

"התרשמתי בפגישותי עם משה כחלון מהנחישות ומהענווה שלו, מה שבעיני בונה מנהיגות. אני רואה את כחלון כמי שיכול לתת מענה לבעייה החברתית-כלכלית שלנו שהיא בעיני פצצת זמן", אמר ליברמן למעריב השבוע, "אנחנו מתכוונים להקים תשתית של תומכים ברחבי הארץ".