שירותי הביטחון באיראן עצרו מספר חשודים בריגול בדרום מחוז בושהאר, היכן שממוקמת תחנת הכוח הגרעינית הראשונה של המדינה, כך לפי סוכנות הידיעות האיראנית פארס.

איראן הזכירה האשימה בעבר שוב ושוב מדינות זרות בכוונתה לחבל בתוכנית הגרעין שלה, שמעוררת חשש בעולם בכלל ובישראל בפרט כי מטרתה היא פיתוח כלי נשק גרעיניים.

"הודות לעירנות של שירותי המודיעין המנטרים את תנועותיהם של גופי הביון הזרים, מספר סוכנים שהתכוונו לבצע ריגול ואיסוף מודיעין בשביל סוכנויות מודיעין זרות נעצרו", כך אמר שר המודיעין האיראני מחמוד עלאווי לסוכנות הידיעות פארס.

הוא הוסיף כי אזור בושהאר הוא מרכז העצבים של הגרעין האיראני ולכן יש לו "עדיפות מיוחדת ברמת הביטחון הלאומי".


הכור הגרעיני בבושהאר באיראן, נבנה בסיוע רוסי. צילום: רויטרס

על אף חששות המערב כי איראן מנסה לפתח כלי נשק גרעיניים תחת המסווה של תוכנית גרעינית למטרות אזרחיות, תחנת הכוח הגרעינית שנבנתה ע"י רוסיה באזור המפרץ הדרומי של אירקאן איננה נחשבת ע"י גורמים במערב כאתר רציני שעשוי לשמש לייצור כלי נשק גרעיניים.

ב-2010 מתקני העשרת האורניום האיראניים נפגעו באופן זמני ע"י וירוס מחשב הידוע בשם Stuxnet, שחוקרים מעריכים כי פותח ע"י ארצות הברית וישראל, וזאת למרות שאף ממשלה לא נטלה אחריות על המתקפה הזו.

בחודש מרץ השנה היוו משאבות בכור באראק, שנחשב במערב כמקור פוטנציאלי לפלוטניום עבור תוכנית פיתוח הנשק הגרעיני האיראנית, מטרה לניסיון חבלה כושל, כך לפי מקור בכיר בממשל האיראני.