בכיר תנועת פתח' ויו"ר צוות המו"מ עם ישראל, סאיב עריקאת, ממליץ בנייר עמדה חדש על ניתוק התיאום הביטחוני עם ישראל והצטרפות לכל ארגוני האו"ם, במידה וארה"ב תטיל וטו על הדרישה הפלסטינית במועצת הביטחון לסיום הכיבוש.

בנייר עמדה תחת הכותרת "היום שאחרי - מה יהיה?", כותב עריקאת, כי "במידה ותיכשל הדרישה הערבית להגביל בזמן את הכיבוש הישראלי לאדמות 1967 במועצת הביטחון, באמצעות הטלת וטו אמריקאי, הפלסטינים ימשיכו את מלאכת ההצטרפות לכל 522 ההסכמים הבינלאומיים, והרשות הפלסטינית תפסיק את כל סוגי התיאום הביטחוני עם ישראל, כאשר יו"ר הרשות אבו מאזן יקרא לישראל לשאת באחריותה כמדינה כובשת".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית החליט להחמיר את הענישה נגד פלסטינים שמוכרים קרקעות "למדינה עוינת או לאחד מנתיניה". זאת על רקע פרסומים על מכירת נכסים ואדמות בסלואן ובמזרח ירושלים לישראלים. על פי התיקון בחוק, "פלסטיני שימכור אדמתו צפוי לעונש עבודות פרך לכל חיים", במקום עבודות פרך זמניות.

עריקאת. צילום: רויטרס

בינתיים, קייס אבו לילה, חבר המשלחת הפלסטינית למו"מ על הפסקת האש בקהיר, אמר לעיתון הלונדוני "א-שארק אל-אווסט", כי נושא הקמת נמל ימי ושדה תעופה ברצועה לא יעלה במהלך הדיונים. אבו לילה הדגיש, כי "גם חמאס מבינים שעניין הנמל ושדה התעופה לא נמצא על סדר היום של הרשות הפלסטינית או של מצרים".

אבו לילה סיפר מה צפוי לצוות הפלסטיני במהלך המו"מ: "הישראלים יטביעו אותנו בדיונים מפורטים בסוגיות הנוגעות בפיקוח על מעברי הגבול ושיקום רצועת עזה".