חוק הגיור צפוי לעבור בכנסת - כך עולה מבדיקת "מעריב-השבוע". שר החוץ אביגדור ליברמן הורה לדוד רותם להעלות את הצעת החוק ביום ראשון, ושרת המשפטים ציפי לבני גייסה רוב. יממה לאחר שפורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ליו"ר התנועה ושרת המשפטים לבני על הסרת תמיכתו בהצעת החוק ועל החלטתו שלא להציגו היום בפני הממשלה, מסתמן כי לבני הצליחה לגבש רוב בכנסת לאישור חוק הגיור.

לאחר סבב שיחות עם חברי סיעות הקואליציה והאופוזיציה, מסתמן כי התומכים של לבני כוללים, מלבד חברי סיעתה, גם ח"כים מהעבודה, מיש עתיד, מישראל ביתנו וממרצ. בדיקת "מעריב-השבוע" עם הסיעות השונות מעלה תמונה דומה. בסיעת יש עתיד צפוי היו"ר, שר האוצר יאיר לפיד, שהביע תמיכה בהצעת החוק, להורות לחברי סיעתו להצביע בעדו. לפיד אמר אמש בראיון שהתייחס להודעת נתניהו כי "זו החלטה שבעיני היא לא טובה ולא נכונה. זה חוק טוב, ויש עתיד תתמוך בו בכל מקום שבו יהיה. זה חוק שצריך לעבור".

בשיחה אמש עם "מעריב-השבוע" חזר גורם בכיר ביש עתיד על דברי השר ואמר כי "יש עתיד תומכת בחוק הגיור ותצביע בעדו כשיגיע לכנסת". גם בישראל ביתנו נראה כי התמיכה איתנה. בסיעתו של ליברמן אומרים כי הם מתכוונים לעמוד בסיכומים הקיימים וכי בסיעה תומכים בחוק באופן עקרוני. ליברמן הורה לח״כ דוד רותם, יו״ר ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת, להעלות את הצעת החוק לדיוני הוועדה כבר ביום ראשון הקרוב. במפלגת העבודה הביע היו"ר יצחק (בוז׳י) הרצוג את תמיכתו, והח״כ שאחראי לריכוז התמיכה בחוק הוא איתן כבל.

מרכז את התמיכה בחוק. איתן כבל. צילום: פלאש 90

בשיחה ממוסקבה עם "מעריב-השבוע" אמר אתמול כבל: "מפלגת העבודה תתמוך בחוק הגיור כי הוא נכון וראוי. יחד עם זאת, חובה להדגיש שזה בכלל לא קרב על חוק הגיור, אלא התעסקות בקרבות ההישרדות של ראש הממשלה". יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה אתמול כי טרם שוחחה עם לבני, אולם הביעה תמיכה מלאה בחוק. ״מרצ כמובן תומכת בחוק הגיור״, אמרה גלאון, אך הוסיפה, "אני חושבת שלבני צריכה לפרוש מהממשלה. איזה צידוק יש להמשך ישיבתה בממשלה שלא עושה דבר לקידום השלום ולא עושה דבר למען חוק הגיור?"

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), אמר כי יש להעניק חופש הצבעה לחברי הקואליציה אם וכאשר הצעת החוק תובא לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. זאת משום שלדבריו מדובר ב"הצבעה מצפונית". יצוין שגורמים בכירים בקואליציה אמרו ל"מעריב-השבוע" כי הם לא שוללים שנתניהו משחק משחק כפול - הוא יודע שהחוק יעבור בכל מקרה, והעדיף להודיע על התנגדותו כדי להתקרב אל החרדים.