תקרית חמורה בגבול ישראל מצרים. מהתחקור עולה כי מדובר בירי של נשק קל לעבר ג'יפ שעסק בביטחון שוטף מהצד השני של הגדר. כתוצאה מהירי נפגעה קצינה באורח בינוני וחייל באורח בינוני-קשה, שניהם מגדוד קרק"ל.

אין אנדקציה בשעה זו שהייתה חדירה ויש מחבלים בשטח ישראל. כוחות גדולים הוזנקו לאזור כדי לוודא שאין חדירה, תוך פעולה נרחבת עם כיתות הכוננות והרבש"צים ביישובים. גם חיל האוויר הופעל וביצע פעולות מודיעיניות גדולות מן האוויר. ארבעה קילומטרים משם, ובלי קשר לאירוע, התהפך ג'יפ האמר ובו נפגעו ארבעה חיילים באורח קל.

על פי דיווח בסוכנות מען, ישראל עדכנה את מצרים מיד עם תחילתה של התקרית. במצרים יש גרסאות סותרות לגבי האירוע. מקור בטחוני בקהיר מסר כי ארגון בית אל מקדס אחראי לפיגוע. על פי דיווח, מי שירו לעבר הצד הישראלי היו לפחות שלושה חמושים, שנסעו ברכב ללא לוחית רישוי. עם זאת, מקור אחר אמר כי יכול להיות שמדובר דווקא במבריחים, כיוון שפעילי הטרור הקיצוניים אינם פעילים באיזור הזה.

מוקדם יותר, שתי סירות חשודות של פלסטינים התעמתו הבוקר עם לוחמים של חיל הים. הלוחמים קראו לפלסטינים לחזור על עקבותיהם, ומשחצו את קו המים המותר פתחו לוחמי הספינות באש לעבר הפלסטינים.

פינוי הפצועים. צילום: דוברות סורוקה

גורם בצה״ל מסר כי נורו לעברם מספר פגזים, שכלל ירי אזהרה ולאחר שהמשיכו עם הסירות לעבר ההלוחמים, אלו פתחו באש וירו לעברם כדורי גומי. כתוצאה מכך נפצע פלסטיני אחד ושבעה נוספים שהיו על הסירות הועברו לחקירה של כוחות הביטחון.

לאחרונה התריעו בחיל הים על חציות גבול של פלסטינים שחשים תסכול רב מכך שמבצע "צוק איתן" לא העלה את קו המים לדיג. לצד זה אומרים בצה״ל כי אזור הדיג לא יוגדל וכל סירה שתחצה את הק תיחשב כפעילות חבלנית עוינת.

גדוד הנח"ל החרדי סיכל התארגנות לפיגוע

בעקבות מידע מודיעיני בוצעו הלילה מספר מעצרים בכפרים סמוכים לג'נין. לוחמי גדוד נצח יהודה עצרו חמישה מחבלים לאחר שעלה חשד כי החמישה תכננו לבצע פיגוע רצחני בשטח ישראל.

בין היתר הצטבר מידע כי החמישה ייצרו בביתם מטעני חבלה שבהם התכוונו להשתמש נגד חיילים במחסומים. כל החמישה הועברו לחקירה בידי כוחות הביטחון והשב"כ. בנוסף במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל באיו"ש שמונה מבוקשים. ארבעה מהם נעצרו בחשד למעורבות באירועי הפרות סדר וטרור עממי כנגד אזרחים וכוחות הביטחון.

גדוד נצח יהודה נחשב לאחד האיכותיים בצה"ל ומיועד עבור חרדים. מסוף שנת 2008 החל הגדוד לפעול בעיקר בגזרת החטיבה המרחבית "מנשה" באזור ג'נין וטול כרם. הגדוד מהווה חלק מחטיבת כפיר. בימים אלו אנו נערכים לגיוס נובמבר 2014, ומקבלים עשרות פניות בנושא. הגדוד פנה באמצעות עמוד הפייסבוק שלו לחרדים צעירים לבוא ולקחת חלק בשירות בגדוד.

"אם אתם בוגרי מוסדות לימוד חרדיים ומעוניינים להשתלב בצה"ל במגוון מסלולי שירות, ובאווירה תורנית, פנו אלינו והצטרפו למסלול של שנתיים שירות ושנת לימודים" נכתב בפנייה לצעירים. הגדוד זכה בעבר בפרסים ועיטורים רבים, וקיבל אות הצטיינות מהרמטכ"ל על פעילות מבצעית. בין היתר מוצעים שם תפקידים כגון נהגי בט"ש, חשמלאים, הנדסאי תעשייה וניהול ועוד.