קרב צעקות חסר תקדים בין שר התשתיות הלאומיות והנגב והגליל סילבן שלום, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוויכוח שפרץ ביניהם על רקע הכוונה של הממשלה להרחיב את החינוך המקצועי, עלה לטונים גבוהים עד כדי צעקות רמות של השר שלום, שהטיח בנתניהו דברים קשים במיוחד.

הויכוח פרץ, כאמור, כשהתברר לשלום במהלך ישיבת הממשלה, שהוקדשה לפתיחת שנת הלימודים האקדמית, על הכוונה להרחיב את החינוך המקצועי. שלום הוא מתנגד מסורתי לחינוך המקצועי שנועד, לדעתו, להפנות את בני שכבות המצוקה לעבודה במקצועות שוליים, בעוד בני הטובים הולכים לאקדמיה.


התפרץ על ראש הממשלה. השר סילבן שלום. צילום: מרק ישראל סלם

"שלח את הבן שלך להיות פחח, לא את הילדים שלנו", צעק שלום לעברו של ראש הממשלה נתניהו, וכשניסה שר הכלכלה בנט, התומך אף הוא בחיזוק החינוך המקצועי להתערב, צעק לעברו שלום: "ואתה שלח את הבן שלך להיות חרט. נראה אתכם".

שלום המשיך לדבר מדם ליבו: "זה לא יקרה, אני לא אתן לזה לקרות. אני אעמוד בראש המאבק. אתם רוצים לשלוח את הבנים שלכם לאקדמיה, ושהאחרים יהיו חוטבי עצים ושואבי מים", בשלב זה פנה השר שלום שוב לראש הממשלה נתניהו ואמר לו, "אתה בכלל לא היית כאן בתור ילד".

נתניהו, שהשתדל לשמור על איפוק ולא להשאב לויכוח הייצרי שהתפתח, אמר: "אתה חי בעולם של אתמול, סילבן". השר שלום ענה במהירות: "ואתה מנסה להחזיר את כולנו לעולם האתמול". נתניהו: "יש לאנשים טראומות, לפעמים גם לעמים שלמים יש טראומות, זה לא אומר שהן מוצדקות".

שלום: "לי אין שום טראומה, אני הייתי במגמה ריאלית, אבל ראיתי מה קורה לחברים שלי. ואתם רוצים להחזיר אותנו לשם".