בצה"ל השלימו הערב את התחקיר באשר לאירוע החמור שבו נפצעה מפקדת פלוגה בקרק"ל והקשר שלה -  שמנותח כעת בבית החולים סורוקה.

לאחר סיום הארוע ועם סיום התחקיר עולה כי מדובר באירוע הברחת סמים אלים מאוד, הברחה שמגיעה עד ציר פילדלפי. מהתחקיר עולה כי אש חזקה נפתחה משלושה מוקדים שונים, אם כי בשום שלב של האירוע לא חצו מחבלים את הזירה לעבר שטח ישראל.

בנקודה אחת נמצא סולם על הגדר, ומאחד המוקדים נורתה אש מרכב שמגיע בסמוך לגדר וממנו, בנוסף בוצע ירי משני מקומות סמוכים ששימשו למעשה כסוג של רתק כדי לאפשר את ההברחה. בצה״ל מכירים מקרים כאלה מהעבר שהתרחשו גם בימים וגם בלילות, והמחבלים, שכנראה הכירו את תוואי השטח היטב, בחרו בדרך של מכת אש חזקה ראשונית. 


חיילת הקרק"ל שנפגעה היום בתקרית. צילום: דובר צה"ל. 

 על פי התחקיר, עם תחילת התקרית הקצינה נפגעת ומשיבה אש וכנראה מזהה פגיעה. היא עצמה נפגעה ברגע שהיא החליפה מחסנית. הכח הראשוני מגיע לשטח ומנהל התקלות עם הצד השני מג״ד הקרקל שהיה לא רחוק מגיע לאזור מזהה את המ"פ פצועה ואת הקשר שלה פצועה, ומתחיל אירוע ירי בתגובה.

בצה״ל ניהלו את האירוע משלב זה עם כוחות חי״ר שהוזרמו למקום ושפוגעים בחלק מהמחבלים. הערכות בשטח הן שנהרגו בין 3-6 מחבלים. כוחות מצרים הגיעו לשטח בצד השני של הגבול ומצאו שם קלצנ'יקוב ועוד אמצעי אמלח.

 על פי הממצאים, האירוע עצמו התנהל באופן זהיר, ובעזרת תיאום מלא עם המצרים באזור, האירוע תופעל בכמה רמות והוא מוגדר כאמור כהברחה אלימה. עם זאת, מדגישים בצבא כי מי שפותח באש לעבר צה"ל נחשב מחבל ולא מבריח.