מת מפצעיו המחבל עבד א-רחמן שלודי, כך נמסר מבית החולים שערי צדק. על פי דיווחים, כוחות הביטחון פשטו על ביתו, שנמצא בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. שלודי ביצע את פיגוע הדריסה בתחנת הרכבת הקלה, באזור גבעת התחמושת. עוד דווח, כי נעצר קטין בן 15 והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

התינוקת חיה זיסל ברון, בת שלושה חודשים, נהרגה בפיגוע, אישה כבת 50 נפצעה קשה, שניים באורח בינוני וחמישה קל, כששלודי פגע באמצעות מכוניתו במספר הולכי רגל שירדו מהרכבת. 

שלודי, בן 20, הוא אסיר משוחרר שישב בכלא בגלל עבירות בטחוניות. הוא ניסה להימלט מזירת הפיגוע - נורה, ככל הנראה על ידי שוטר, נפצע קשה ונעצר. עוד נודע, כי בפברואר האחרון נעצר שלודי יחד עם אביו למשך חודש ימים, בגין עבירות בטחוניות.

חיה זיסל ברון, שנרצחה בפיגוע. "חיכו לה שנים". צילום: באדיבות המשפחה

סבה של התינוקת שנהרגה בפיגוע, שמשון הלפרין, אמר על נכדתו שנהרגה כי היא "בת שלושה חודשים. הם חיכו לילדה הזו כמה שנים... הם בדיוק חזרו מהכותל, פעם ראשונה בחיים שהילדה הייתה בכותל, החזירו אותה לכיוון הר הבית, ולצערינו, השנאה של הערבים... לא רחמים ולא שום דבר. נשמה קדושה וילדה טהורה שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע, נרצחה ללא כל סיבה".

הלפרין סיפר כי "המכונית פתחה בנסיעה במהירות, פגעה בעגלה, הילדה עפה באוויר ונפלה עם הראש על המדרכה. היה לה דימום מאד קשה במוח. הרופאים בבית החולים עשו את מיטב המאמצים ואני רוצה להגיד להם תודה. ההורים בטראומה, הם מזועזעים לחלוטין".

פשטו על ביתו. המחבל עבד א-רחמן שלודי

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "הרצח הנורא של תינוקת רכה, שנפלה קורבן לטרור חסר הבחנה, מחריד כל מי שלב אדם בו. ההסתה הגוברת והולכת ברחוב הערבי וברחבי ירושלים, הזוכה לדאבוננו לגיבוי מצד ההנהגה בעולם הערבי, יכולה להמיט אסון על מרקם החיים העדין בירושלים ולסחוף את כולנו אל מערבולת של חורבן וכאב".

תיעוד האירוע:

ריבלין הוסיף כי "כעם ריבוני בארצו ובבירתו, על כוחות הביטחון ורק עליהם, מוטלת מלוא האחריות לפעול בנחישות וללא מורך לב נוכח מבצעי טרור אכזרי זה. בעת הקשה הזאת, ליבנו עם המשפחה האבלה, ונתפלל להחלמה מהירה ושלמה של הפצועים".

מתנדב זק"א אהרון פאמפ, שהגיע לזירה, סיפר על האווירה הקשה שם, "הגענו למקום מיד אחרי שהאירוע קרה וזיהינו מיד שמדובר בפיגוע דריסה. היה ניתן לראות את ההרס שנגרם כשהרכב עקר שלטים ותמרורים עד שנעצר. אזרחים שהיו בקרבת מקום סיפרו על הנהג שחתך במהירות רבה מכיוון נסיעתו במטרה ברורה לפגוע בנוסעים שירדו מהרכבת הקלה".

תיעוד ההשתלטות על המחבל:

ישראל קורניץ, חובש "איחוד הצלה" סיפר לחדשות 2: "ראיתי אישה שוכבת על הרצפה ומדממת. פרמדיק וחובש של איחוד הצלה והגיעו לפה אמבולנסים. אנחנו מקווים לבשורות טובות. מישהו אחר הלך לטפל בתינוקת אבל לראות את האישה... ראינו אנשים שירדו מהרכבת והייתה מהומה לא נורמלית. אנשים צעקו שהרכב המשיך לנסוע ודרס אותם. זה אירוע שמזכיר לנו את השנים הלא טובות של ירושלים".