כיממה לאחר פיגוע הדריסה אמש (ד') בירושלים, ובתקופה שבה העימותים בין הציבור היהודי והערבי בבירה מתגברים, יידו רעולי פנים ערבים אבנים לעבר גן ילדים אל עבר גן ילדים במעלה זיתים בשכונת ראס אל-עמוד. החשודים נמלטו וכוח של משטרה ומג"ב עורך סריקות באיזור. מספר דקות מאוחר יותר, אוטובוס אשר הסיע חיילים, נרגם באבנים סמוך לשועפט. בשני האירועים לא היו נפגעים.

לאחר המקרים, הדגישה שוב משטרת ירושלים כי תגלה אפס סבלנות כלפי כל אירוע של אלימות, וכי "תשיג ותניח ידה על כל מי שיפר את הסדר בעיר ותפעל למצות איתו את הדין". הקטין בן ה-12.5 שנעצר אתמול לאחר שיידה אבנים לעבר רכב ישראל בשכונת א-טור בירושלים, יובא הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו בהמשך לאירועי אמש: "מתקפות הטרור שהתרחשו אמש כמעט באותו זמן בשני קצוות של העולם, ירושלים ואוטווה, מוכיחות שוב כי הטרור הוא מגיפה עולמית שיש להילחם בה בעוצמה וללא פשרות".

לדבריו, "הטרור אינו נובע מבנייה בירושלים, באוטווה, בניו-יורק, במדריד, בלונדון או במומבסה - אלא מהמאבק של האיסלאם הקיצוני בעולם המערבי. אנו עומדים לצד ידידינו מקנדה, שכבר הוכיחו, גם בימים האחרונים בהצטרפותם למלחמה בדאע״ש וגם קודם לכן בעמידתם האיתנה לצד ישראל, שהם אינם נכנעים לטרור, וגם אנו נמשיך לעמוד נחושים ולהילחם בטרור ובטרוריסטים".