בצל הפיגוע הדריסה שהתרחש אמש, והמצב המתוח בבירה, סייר ראש העיר ירושלים ניר ברקת  הבוקר (ה') בשכונות קו התפר יחד עם נציגי התושבים וכוחות הביטחון ועמד על ההיערכות הביטחונית של כוחות הביטחון בשכונות.

ברקת הצטרף לכוחות היס"מ שנכנסו לתוך שכונת עיסוויאה וכן סייר עם הכוחות בגבעה הצרפתית. ביוזמת ברקת עיריית ירושלים פועלת יחד עם המשטרה ותעלה בעצמה מספר בלוני תצפית בעיר שיביאו להרתעה והתראה על התארגנויות בתוך השכונות הערביות להפרות סדר. 

ראש העיר דיבר על הצורך להחזיר את השקט לבירה: "חייבים להחזיר את השקט לירושלים- כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר". 


ברקת בסיור בקו התפר. הבוקר.  צילום: דוברות עיריית ירושלים.  

 עוד הוא הוסיף: "היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי. אנו נפעל יחד עם המשטרה ונסייע ככל שנוכל על מנת להחזיר את השקט לעיר. אני אמשיך לעמוד על המשמר ולא אשקוט עד שהביטחון ישוב לירושלים". 

 בתוך כך הורה מפכ"ל המשטרה  להכניס את תוכנית ההיערכות החדשה בירושלים לתוקף.  התוכנית, שאושרה על ידי המפכ"ל, היתה אמורה להיכנס לתוקף בתחילת השבוע הבא, אבל הפיגוע גרם להפעלתה המיידית.

 ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אהרון אקסול, הסביר הבוקר בגל"צ על מהות התכנית: "ירושלים תוצף בשוטרים, רמות הפיקוד יעלו. חלק מהשוטרים יהיו סמויים. יהיו כוחות מיוחדים שיעבדו בשטח בצורה מסיבית. ננקוט ביד קשה נגד כל הפורעים".

"אני משוכנע ובטוח שנראה בתוך זמן קצר שירושלים תשוב לשגרה", הוסיף אקסול, "אני מאמין שתושבי מזרח ירושלים ימגרו את אותם פורעים בסופו של דבר הם יבינו שזה לא משתלם להם".