אחרי העימות המתוקשר אתמול (ד') בין רה"מ והשר סילבן שלום, הסביר היום שלום למה התרגז כל כך על רה"מ, שדיבר על הצורך בפתיחת בתי ספר מקצועיים: "כשרוצים להקים בתי ספר מקצועיים ברור למה הם מיועדים. הם היו בעבר, שלחו לשם את האנשים שיכלו להיות היום ברמות אחרות לגמרי. וכאשר נאמר שהם מרוויחים הרבה יותר מעורכי דין אז הצעתי להם לשלוח אותם ללמוד את המקצועות האלה".

בראיון לרדיו דרום, מתח שלום ביקורת על דבריו של נתניהו: "אתה לוקח ילד בגיל 12 ואומר אומר לו 'תלך ללמוד מסגרות', מאמללים אותו ונותנים את הילדים לצבא שיהיו גם במקצועות האלה"

בישיבת הממשלה אתמול,  לאחר שהציג פרופ' מנואל טרכטנברג נתונים המצביעים על כך כי -50 אחוז מהצעירים לא יגיעו לאקדמיה, עלה הרעיון לפתיחת בתי ספר מקצועיים במקום מוסדות אקדמיים, דבר אשר קומם את השר סילבן שלום בטענה כי צעד שכזה יעמיק את הפערים בחברה.

 הויכוח גרר קרב צעקות חסר תקדים בין שר התשתיות הלאומיות והנגב והגליל לבין ראש הממשלה, ובמהלכו אף הטיח שלום בתניהו: "שלח את הבן שלך להיות פחח, לא את הילדים שלנו". כשניסה שר הכלכלה בנט, התומך אף הוא בחיזוק החינוך המקצועי להתערב, צעק לעברו שלום: "ואתה שלח את הבן שלך להיות חרט. נראה אתכם". 

גם היום, כאמור, לא נראה שהשר שלום שינה את עמדתו, והוא אף נשמע נחרץ בסוגייה: "לא יהיו בתי ספר מקצועיים. יש יחס ישר בין ההשכלה לבין סיכויי הצלחה בחיים, ולכן אני רוצה לתת לכולם את ההשכלה", אמר השר.