איתן עידן, מניצולי הסופה בנפאל, שהסביר לפני ימים אחדים את החלטתו להותיר מאחור את סרן תמר אריאל ז"ל במהלך ניסיון ההיחלצות מהשלג, נפגש היום (ה') עם בני משפחתה בביתם במשואות יצחק בדרום הארץ.

את הפגישה יזמו הוריה של תמר, נווטת בחיל האוויר, שביקשו לחזק את איתן. השלושה התחבקו והאב חנן והאם ענת שאלו בשלומו של עידן, שהשיב בקול חנוק כי מטפלים בו יפה.

האב אמר למבקרים כי "כאשר איתן נוכח לדעת שתמר ללא רוח חיים, הוא קיבל החלטה הגיונית, קשה ונכונה להמשיך הלאה. שני (מטיילת נוספת שהייתה עמם) המשיכה לרוץ בקור רוח ובדבקות ועזרה רבות כדי להזעיק עזרה. אם תמר הייתה בחיים, היא הייתה נוהגת באותו אופן. ברגע שהתברר להם שהיא כבר לא בחיים, הם קיבלו החלטה אמיצה ביותר".


"החלטה הגיונית וקשה".איתן עידן עם הוריה של תמר. צילום: אבשלום ששוני

"אנחנו שמחים שמצאו את תמר", הוסיף האב, "אחרת היינו צריכים לעבור חורף קשה של חוסר ודאות עד שהשלגים יפשירו. התגלתה כאן אחוות חברים נפלאה, ישראליות יפה. החבר'ה הצעירים הנהדרים שלנו יוצאים לטיולים בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק. זו חוויה נפלאה והתברר שיש גם אחווה ביניהם. אחד עזר לשני, הם גילו אחדות רעים בתנאים הקשים ביותר".

כאמור, את המפגש יזמו ההורים. האב התקשר לבית החולים והזמין את עידן. חלק מבני המשפחה שעמדו מסביב פרצו בבכי ואמרו: "זו הייתה החלטה איומה אבל נכונה. חשוב לנו שלא יהיה כאן עיוות, שכאילו תמר ננטשה. ההיפך, הם היו איתה, פצועים ובמצב קשה. עד הרגע האחרון תמר גילתה הרואיות. היא יזמה את העזיבה כשנודע שהמקום הולך לקרוס מהשלג".

כזכור, בראיון לרדיו "גלי ישראל" נזכר עידן ברגע שבו פגש בתמר, בעודו מנסה לפלס את דרכו בשלג. "בעלייה אני זוכר שראיתי אותה. היה לה קשה ואני ונדב ממש הרמנו אותה, עזרנו לה לעלות והמשכנו", הוא שחזר. "כשגמרנו את העלייה, ראינו שבעצם המדריך ברח לנו, לכל מי שנשאר קצת מאחור. היינו למעלה והבנו שאנחנו לבד. מפה התחיל בעצם כל הכאוס המטורף, כי אתה נמצא לבד באמצע סופה".