חשש גובר בניו יורק  מהתפרצות של וירוס האבולה הקטלני. רופא תושב העיר  שטיפל בחולי אבולה במערב אפריקה הפך להיות האדם הראשון שאובחן כחולה במחלה בעיר הגדולה בארצות הברית.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלסיו, אמר כי התושבים יכולים להסתובב בביטחה בעיר, זאת לאחר שבכירים במערכת הבריאות חשפו כי החולה, ד"ר קרייג ספנסר, נסע ברכבת התחתית בעיר, עלה על מונית ואף ביקר באולם כדורת מאז שחזר מאפריקה ב-17 באוקטובר.

קרייג ספנסר, בן 33, הועסק במסגרת פרויקט של הארגון "רופאים ללא גבולות" באפריקה. הסמפטומים הראשונים של המחלה הופיעו אצלו אתמול (ה') בבוקר והוא הועבר מדירתו שבמנהטן לבידוד בבית החולים בלוויו ע"י צוות הלבוש בחליפות מגן. 

שני חבריו וארוסתו נתונים בהסגר, כך אמרה בכירה במערכת הבריאות בעיר, מרי טרוורס בסט, והוסיפה כי בריאותם של כל השלושה תקינה.  היא עוד אמרה כי נהג המונית שהסיע את החולה  לא בא במגע קרוב עם ספנסר ולא נחשב בסיכון.


שלט המזהיר מפני אבולה באביג'ן בירת ניגריה. צילום רויטרס

המקרה של ספנסר הוא מקרה האבולה התשיעי במספר בארצות הברית והמקרה הראשון של המחלה בעיר הגדולה במדינה, דבר המגביר את הפחד מהתפרצות הנגיף הקטלני לאחר שהרג מלעלה מ-4900 בני אדם, בעיקר בליבריה, סיירה ליאון וגינאה.