אפקט כחלון. ימים אחדים לאחר שהודיע רשמית כי יקים מפלגה פוליטית שתתמודד בבחירות לכנסת ה-20, מצביע סקר "מעריב-סופהשבוע" כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה רשימה בראשות שר התקשורת ואיש הליכוד לשעבר, משה כחלון, זוכה ל-10 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, היה הליכוד מקבל 22 מנדטים, הבית היהודי 16, העבודה 15, רשימת כחלון 10, ישראל ביתנו 9, יש עתיד 9, מרצ 9, יהדות התורה 8, ש"ס 7, חד"ש 5, רע"ם-תע"ל 4, התנועה 3, בל"ד 3. קדימה בראשות שאול מופז לא עוברת את אחוז החסימה.

ניתוח התוצאות מלמד כי שלושה מעשרת המנדטים שלה מקבלת רשימת כחלון מיש עתיד. שני מנדטים היא "גונבת" מהליכוד, מנדט אחד היא גורפת מהבית היהודי, מנדט אחד מהעבודה, מנדט אחד מש"ס, מנדט אחד מהתנועה של ציפי לבני ומנדט נוסף ממצביעים חדשים.

כחלון. ה"כוכב" של הבחירות הבאות? צילום: פלאש 90

השבוע פורסם כי השרים לבני ולפיד יפעלו בכנסת הנוכחית כגוש אחד של 25 מנדטים לקידום התהליך המדיני. למהלך של הקמת גוש פרלמנטרי שכזה, כך עולה מהסקר, יש תמיכה רבה בציבור -  40%, לעומת 33% שמתנגדים ו-23% שאין להם דעה בנושא. 44% מהציבור היה רוצה לראות גם את מפלגת העבודה מצטרפת למהלך כזה, לעומת 33% שמתנגדים.

בבדיקה לגבי ריצה משותפת לכנסת הבאה של שתי הרשימות - יש עתיד והתנועה - עולה כי חיבור שכזה יעניק להן פחות מנדטים מכפי שיש לכל אחת מהן בנפרד כיום בכנסת הנוכחית, אך שלושה מנדטים יותר מאשר יקבלו בריצה נפרדת שלהם.

אחד האישים המבוקשים במערכת הפוליטית לקראת הבחירות הבאות הוא ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, אלא שעל פי הסקר, הכללתו באחת הרשימות לא תשפיע על אופן ההצבעה של 60% מהציבור. זאת לעומת 11% שאומרים כי ירצו להצביע לרשימה שבה ייכלל דיסקין.

בסקר השתתפו 503 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה.

בנוגע למעמדו הציבורי של שר הפנים הפורש, גדעון סער: 58% מהמשיבים טענו כי אם יחליט בעתיד לשוב לחיים הפוליטיים, הדבר לא ישפיע על אופן הצבעתם, ואילו 18% בלבד אמרו כי חזרתו תגרום להם לרצות להצביע לרשימה שבה יתמודד.