עדכון אחרון: 21:16

הותרו לפרסום שמות ההרוגות הישראליות בתאונת האוטובוס בנפאלאחת ההרוגות היא שירה דבוש, בת 30 מרמת גן, והשנייה היא עומר שמש, בת 22 מהוד השרון, שלמדה בתיכון הדרים. שמש ניצלה מאסון המפולת במסלול האנאפורנה בשבוע שעבר.

באירוע הנוכחי, שהתרחש במהלך נסיעה שיצאה מקטמנדו לשמורת הטבע לנגטנג שבצפון מזרח נפאל, נהרגו 12 בני אדם ונפצעו כארבעים בהתהפכות אוטובוס לתהום. בין הפצועים ארבעה ישראלים בסך הכל. 

על האוטובוס שהתהפך שהו שני זוגות של ישראלים - שמש ודבוש נהרגו, ואליו בני זוגם נפצעו. בן זוגה של שמש שמע על מותה של חברתו מפי השגריר הישראלי, ואילו בן זוגה של דבוש זיהה את גופתה של חברתו לאחר התאונה. 


שירה דבוש. צילום מתוך חשבון הפייסבוק

דבוש חילקה את זמנה בין הישוב ניר יפה שליד עפולה, לבין ר"ג. הייתה בת יחידה לאם מבוגרת, שכעת נמצאת תחת פיקוח רפואי צמוד. דבוש הייתה מתמחה לרפואה במחלקות הפנימיות במרכז הרפואי העמק. היא סיימה את הסטאז' בהצטיינות והייתה אמורה להגיע בימים הקרובים לבית החולים למסיבת סיום. לאחר מכן אמורה הייתה להחל התמחות ברפואת משפחה בתל אביב. היא הייתה בת מסורה ונעה בין טיפול באמה לבין המגורים והעבודה בצפון. אל הטיול יצאה עם בן זוגה יגאל שפריבקר, שנפצע באירוע והיה מי שזיהה את גופתה. 


שמש. בין שתי ההרוגות בתאונה. צילום: מתוך פייסבוק

ד"ר דוד אלמוג, סגן מנהל בית החולים העמק והאחראי הסטז'רים לרפואה, אמר עליה: "היא עברה בכל המחלקות בבית החולים, כולל כירורגיה, כללית, ילדים ועוד, וכל המנהלים וכל מי שהיתה כפופה לו, ללא יוצא מן הכלל, כתבו עליה שהיא רופאה מצטיינת. חלקם אפילו הציעו לה התמחות אצלהם במחלקה. [...] לפי ההמלצות, הכישורים, היכולות וכל המעלות שהיו לה, שירה זו רופאה שכל מוסד היה שמח שתעבוד בו, וכל מטופל היה שמח להיות מטופל שלה. זה אובדן גדול. שירה היתה אישיות צנועה, נעימה ומקסימה, רצינית וחייכנית, וקשה מאוד לחשוב שהיא נהרגה. שירה היא הדמות שהייתי רוצה ומבקש עבור כל רופא בישראל". 

האחראית על הישראלים בחו"ל במשרד החוץ: "התפקיד שלנו הוא להרגיע"

אילנה רביד, האחראית על הישראלים בחול מטעם משרד החוץ, סיפרה הערב (ו') בשיחה עם "מעריב השבוע" על התקופה האחרונה: "זו תקופה קשה. זה רצף בלתי אפשרי. מאז ה-7 באוקטובר ספרנו כבר שמונה הרוגים", היא אומרת ומספרת על ההתמודדות הקשה של משרד החוץ, "בכל אירוע אנחנו מדברים עם מאות ואולי אלפים של משפחות עד שמגיעים השמות. בכל פעם מתקשרות אלפי משפחות ומנסות לברר מה עלה בגורל יקיריהן". 

רביד מספרת כי בכל אחת מהשיחות הללו, "שומעים הרבה לחץ ומתח. התפקיד שלנו, גם כשאין מידע קונקרטי, הוא להרגיע. לפעמים צריך להיות רך או תקיף יותר כדי להרגיע את המתקשרים. המטרה שלנו היא להגיע כמה שיותר מהר אל השמות". רביד מסבירה כי בכל תאונה מצליב המשרד את רשימות השמות שבידיו עם חברות התעופה והטיולים, עם החברים הנמצאים במקום, ועוד, על מנת לאתר את הישראלים שנפגעו באירוע. 

באירוע הבוקר נודע למשרד רק על 4 ישראלים שהיו על האוטובוס, אולם אחד הפצועים סיפר כי שהה על האוטובוס עם חמישה ישראלים נוספים. אז עלה חשש כי אחד הישראלים נעדר, אולם שגריר ישראל בנפאל, שהסתובב בעצמו בין בתי החולים, מצא את הישראלי.