שר השיכון והבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) שוקל לעבור להתגורר בבתי היהודים בשכונת סילוואן בירושלים, כך דווח הערב (ו') בחדשות ערוץ 2. בשל השבת לא ניתן היה לקבל את תגובתו של השר. 

בתקופה האחרונה סוערות הרוחות בסילוואן בעקבות כניסת עשרות משפחות יהודיות לבתים שנרכשו על ידי עמותות ימין כדוגמת "עורת כוהנים". במקום נרשמו הפרות סדר רבות. יצויין כי המחבל שדרס למוות את התינוקת חיה זיסל ברון, שנורה ואחר כך מת מפצעיו, התגורר בסילוואן.   

אין זו הפעם הראשונה שבה שרים ישראלים עוברים לגור במוקדי מתיחות. ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון רכש בדצמבר 1987, בהיותו שר הבינוי והשיכון, דירה ברובע המוסלמי בעיר העתיקה של ירושלים, והסביר בשעתו כי הצעד נועד "להכריח את הממשלה לאבטח יהודים בעיר העתיקה". הוא נהג להגיע לשם פעמיים בשבוע בלווית רעיתו לילי. שרון נהג לערוך במקום כינוסים לפעילי הליכוד. בטקס חנוכת הבית השתתפו ראש הממשלה דאז יצחק שמיר, שרים, עשרות חברי כנסת, הרב הראשי לישראל לשעבר שלמה גורן וותיקי יחידה 101 עליה פיקד שרון. בעקבות רכישת הבית הוגברה מאוד האבטחה על בית ויטנברג וסביבתו.  

בעבר התגורר ח"כ והשר לשעבר מיכאל איתן (ליכוד) תקופת מה בשכונת תל רומיידה בחברון, לאות הזדהות עם הישוב היהודי שם, וגם ח"כ לשעבר גאולה כהן התגוררה תקופה מסויימת בבתי היהודים בשכונת עיר דוד במזרח ירושלים.