הפרלמנט הספרדי הולך בעקבות הפרלמנט הבריטי ויצביע בימים הקרובים על הצעת החלטה הקוראת להכיר במדינה פלסטינית. לקראת ההצבעה מארגנים אנשי שמאל מכתב תמיכה במהלך שישלח לפרלמנט במדריד.

את המכתב מארגנים אנשים השמאל ד"ר אלון ליאל, נפתלי רז ופרופסור עמירם גולדבלום שהחלו לחתים על מכתב תמיכה אותו פרסמו באתר "עצומה".

"בהמשך למכתב התמיכה של מאות אזרחים ישראלים בדיון בפרלמנט הבריטי על הכרה במדינה פלסטינית, יישלח מכתב דומה לקראת הצבעה שתהיה בעוד כשבועיים, בפרלמנט הספרדי, ואנו מבקשים את חתימתכם עליו. חתימתכם תישאר תקפה מעתה במכתבים זהים לפרלמנטים במדינות ידידותיות לישראל שייזמו דיון דומה", נאמר באתר.


הפרלמנט הספרדי. בדרך להכרה. צילום: רויטרס

הנוסח שישלח לפרלמנט הספרדי אומר: "אנו, אזרחי ישראל הרוצים בביטחונה ובשלומה, מודאגים מהקיפאון המדיני ומהמשך הכיבוש וההתנחלות, המובילים לעימותים עם הפלסטינים ומטרפדים כל אפשרות להסדר. ברור לנו שהסיכוי לקיומה ולבטחונה של ישראל תלוי בהקמתה של מדינת פלסטינית לצידה על בסיס גבולות 67, תוך הכרה ישראלית בפלסטין והכרה פלסטינית בישראל.

"יוזמתכם להכרה במדינת פלסטין תקדם את סיכויי השלום ותעודד את הישראלים והפלסטינים להגיע לפתרון הסכסוך".

מכתב דומה שלחו כמה מאות אנשי שמאל לפרלמנט הבריטי ערב ההצבעה הדקלרטיבית על הכרה במדינה פלסטינית.

עד כה חתמו על המכתב כ-300 איש ביניהם אנשי שמאל ידועים כמו יעל דיין, חיים ברעם, יהושע סובול, ברוך מינקה, אילן ברוך, תמר גוז'נסקי, משה איבגי, גרשון בסקין, לטיף דורי, זאב שטרנהל, נעמי חזן, מוסי רז וגליה גולן.