מנתחים בבית חולים בסידני שבאוסטרליה, מסרו כי הם ביצעו את השתלת הלב הראשונה בה השתמשו ב"לב מת". 

תרומות לב של מבוגרים באות בדרך כלל מאנשים שמוגדרים במצב של מוות מוחי, אך כאשר ליבם עדיין פועם. צוות של בית חולים בסידני הצליח להשתיל לב שהפסיק לפעום במשך יותר מ-20 דקות. החולה הראשונה שקיבלה את הלב מסרה כי היא מרגישה צעירה בעשור לפחות, וכי כעת היא "אדם חדש". 

הלב הוא האיבר היחיד שלא משתמשמים בו אחרי שהלב פסק מלפעום - דבר הידוע כתרומה מחזורית. לב פועם נלקח בדרך כלל מאנשים עם מוות מוחי, נשמר בתוך מיכל עם קרח כארבע שעות, ואז מושתל לחולה הזקוק לו. 

התפתחות משמעותית 

הטכניקה שבה השתמשמו המנתחים בסידני היא לקחת את הלב שהפסיק לפעום, ואז להניח אותו במכשיר הידוע בשם "לב בקופסא". הלב נשאר חם,  וכך פעימות הלב משוחזרות, ומכונת הזנה עוזרת להפחית נזקים לשריר הלב. 

 האשה שקיבלה את הלב בתהליך יוצא הדופן הזה היא מישל גריבלס, בת 57, שסבלה מפגם מולד בלב. היא עברה את הניתוח לפני יותר מחודשיים. "עכשיו אני בנאדם שונה לגמרי. אני מרגישה כמו בת 40, אני ברת מזל".

מאז הניתוח של גריבלס נערכו עוד 2 ניתוחים נוספים בשיטה זו, שניהם בהצלחה. פרופ' פטר מקדונלד, מנתח לב מביה"ח בסידני, אמר כי "פריצת הדרך הזו היא צעד ענק בדרך לפתור את הבעיה של מחסור בתרומת איברים" .

האופרציה עוררה התלהבות ברחבי העולם, וארגון השתלות הלב הבריטי תיאר אותה כ"התפתחות משמעותית".