נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא הבוקר (א') דברים בטקס האזכרה לטבח בכפר קאסם, שנערך היום.  זוהי הפעם הראשונה שנשיא ישראלי משתתף בארוע, המציין 58 שנים לארוע בו הרגו חיילי צה"ל 58 בני אדם, בשל הכרזה על עוצר שהתושבים במקום לא ידעו עליו. 

"ההרג הנפשע בכפר קאסם הוא פרק חריג וקודר בתולדות היחסים בינינו, הערבים והיהודים החיים כאן. מדינת ישראל הכירה בפשע שנעשה כאן, ובצדק התנצלה עליו" אמר ריבלין. "גם אני כאן היום שב ואומר: פשע חמור נעשה כאן; פקודה בלתי חוקית, שמעליה מתנוסס דגל שחור, ניתנה כאן". 

הנשיא אף התייחס למתיחות השוררת בין יהודים וערבים, ולפיגוע הדריסה בירושלים בו נהרגה הפעוטה חיה זיסל: "איני יכול שלא לבטא את הזעזוע העמוק שאנחנו חשים היום כלפי הטרור והאלימות שמתרחשים בימים אלה במזרח ירושלים ובכלל חלקי הארץ. ביום רביעי בלילה השתתפתי בהלווייתה של התינוקת הרכה בת השלושה חודשים חיה זיסל שנרצחה באכזריות בידי מחבל ערבי, תושב מזרח ירושלים. הרצח הנורא של הפעוטה מזעזע ומחריד כל מי שלב אדם בו." 


"נעשה פשע נורא". ריבלין. צילום" פלאש 90. 

ריבלין כינה את ערביי ישראל "בשר מבשרה של הארץ", ואף הודה כי הציבור הערבי סובל מאפליה: "הציבור הערבי בישראל סובל במשך שנים מהפליה בתקציבים, בחינוך, בתשתיות, באזורי תעשייה ומסחר. זהו מכשול נוסף, בדרך לבנית האמון בינינו. מכשול, עליו אנו מוכרחים להתגבר. עוני ותחושת קיפוח הם קרקע פורייה לקיצונות דתית ולאומית, ובמו ידינו, אנחנו מדשנים את הקרקע הזאת, כאשר איננו מתעקשים די על עקרון השוויון בין אזרחיה של מדינת ישראל". 

עם זאת, מתח ריבלין ביקורת על הציבור הערבי, שאינו עושה , לטענתו, מספיק כדי להוריד את מפלס השנאה: "הציבור הערבי בישראל וההנהגה הערבית בישראל מוכרחים להשמיע קול ברור כנגד האלימות והטרור. כל מי שחי כאן, אינו יכול היום שלא להשמיע קול ברור כנגד אלה מנסים לדרדר אותנו אל פי תהום. ואני מוכרח לומר לכם: הקול הזה לא נשמע. לא בצורה ברורה מספיק, לא בעצמה חזקה מספיק".