ראש הממשלה בנימין נתניהו מהדק את הקשר עם מפלגות הימין ועם המתנחלים לקראת פתיחתו היום (ב') של כנס החורף של הכנסת ומנחה לקדם את תכנונן של יותר מ-1,000 יחידות דיור בירושלים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי 660 יחידות דיור ייבנו בשכונת רמת שלמה, ו-400 - בשכונת הר חומה. נתניהו גם הנחה לקדם מיזמי תשתית ביהודה ושומרון. בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי מדובר במיזמים הדרושים לצורכי ביטחון ובטיחות, ומקצתם, כגון כבישים ישרתו גם את האוכלוסייה הפלסטינית. 

במקביל יכנס ראש הממשלה ביום רביעי דיון עם השרים נפתלי בנט, אורי אריאל ויאיר לפיד שבו ידונו פרוייקטים חדשים לתשתיות ולתחבורה ביהודה ושומרון ובכלל זה שיפוצים במערת המכפלה ובניית  טיילת בגוש עציון לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו. ההודעה מגיעה לאחר דיווח בערוץ 2 על העסקה בין ולפיה תופשר הקפאת הבנייה בגושי ההתיישבות וייבנו כ-2000 יחידות דיור תמורת מתן שקט קואליציוני.

על פי הדיווח, נועד נתניהו בשבוע שעבר עם השרים נפתלי בנט ועם אורי אריאל מהבית היהודי. בפגישה שבה נכח גם זאב (זמביש) חבר, מראשי מועצת יש"ע, דרשו בנט ואריאל מנתניהו להפשיר את ההקפאה ולחדש את הבנייה.


נתניהו אישר גם פרוייקטי תשתית. צילום: מרק ישראל סלם

הם אמרו כי בנסיבות הפוליטיות הקיימות אין סכנה שיש עתיד והתנועה יפרשו מהקואליציה בגלל כמה אלפי יחידות דיור. כזכור בשבוע שעבר איימו בכירים בבית היהודי להביא לפרוק הקואליציה אם ההקפאה בבנייה תמשך.

שר האוצר יאיר לפיד כבר הבהיר כי יתנגד לעסקה בעיתוי הנוכחי, בשל החשש מפגיעה ביחסים עם ארה"ב. גם שרת המשפטים ציפי לבני נגד המהלך. היום אחר הצהריים, בפתח מושב החורף, ישמיע נתניהו את הודעתו המדינית, והוא צפוי להתייחס גם לנושא זה.

הגורמים סירבו לומר האם המהלכים האחרונים של נתניהו יפגעו ביחסים של ישראל עם ארה"ב ומדינות אירופה, שגינו את הפרסומים על פיתוח שכונת גבעת המטוס בירושלים מוקדם יותר החודש.