על רקע 20 שנים להסכם השלום עם ישראל, ביקשה (שלישי) ירדן ממועצת הביטחון לקיים ישיבת חירום בעקבות הבנייה המתוכננת במזרח ירושלים.

בלילה הודיע דובר משלחת ירדן לאו"ם, כי עמאן תבקש בשם הפלסטינים לכנס דיון חירום של נציגי מועצת הביטחון בעקבות המהומות בירושלים. בקשתם מגיעה לאחר שהשגריר הפלסטיני, ריאד מנסור, כתב לנשיא המועצה כי "על הקהילה הבינלאומית לדרוש מישראל להפסיק את הבנייה הלא חוקית בהתנחלויות ובמזרח ירושלים". מועד הדיון ב"משבר בירושלים" ייקבע על ידי ארגנטינה, העומדת בראש המועצה.

מנסור ביקש בפנייתו שמועצת הביטחון תדרוש מישראל "הפסקה מיידית של בניית ההתנחלויות הלא חוקיות" במזרח ירושלים ובגדה המערבית, וכן "שישראל תתחייב לדרך השלום שזנחה בפזיזות".
קודם לכן, קרא יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לקיים כינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.


עבדאללה מלך ירדן והנשיא לשעבר שמעון פרס. צילום: מארק ניימן

זאת, עקב הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על קידום תכנונן של 1,060 יחידות דיור במזרח ירושלים. אבו מאזן קרא "להפסיק את ההפרות הישראליות בירושלים ואת הפגיעה המתמשכת של המתנחלים במסגד אל-אקצא", כדבריו.

יש לציין, כי הממלכה מצטרפת למחאה נגד הבנייה מעבר לקו הירוק בימים בהם מציינים 20 שנה להסכם השלום עם ישראל וכשבוע לאחר הפנייה לראש הממשלה בעקבות המתיחות סביב הר הבית. רק אתמול בירך הנשיא רבלין את עבדאללה מלך ירדן וכינה אותו "מנהיג אמיץ" בכנס דיפלומטים ישראלים בירושלים.