חיל ההנדסה בצבא מצרים החל בהכנות להקמת אזור חיץ באורך 14 ק"מ עם רצועת עזה. ההחלטה על הקמת אזור החיץ, בעומק 500 מטרים, התקבלה לאחר שני הפיגוע שאירעו ביום שישי שעבר, במהלכם נהרגו 33 אנשי צבא. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיע כבר על "החלטות קונקרטיות" כשרמז כי כוחות זרים סייעו בפיגוע הדמים.

בשבת התכנסה המועצה הצבאית במצרים, והוציאה מן המגירות את התוכנית להקמת התעלה שתחובר עם הים התיכון. מקורות צבאיים אמרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי תוכנית זו הוכנה בתקופת הנשיא המודח מוחמד מורסי, לאחר הפיגוע ברפיח בו נהרגו 16 חיילים, אך היא נגנזה מאחר ומורסי התנגד ליישומה.

אתר העיתון "אל-מסרי אל-יום" דווח הערב (ג'), כי דחפורים צבאיים יתחילו להרוס כמה בתים וחוות חקלאיות לאורך הגבול עם רצועת עזה, כאשר בשלב הראשון יוקם אזור חיץ בעומק 500 מטרים. בשלב השני תגיע התעלה לעומק 1,500 מטרים ואילו השלב השלישי יהיה בהעמקת התעלה כך שתגיע לעומק 3 ק"מ "במטרה לסיים לחלוטין את האפשרות לחפור מנהרות בין הרצועה לבין צפון חצי האי סיני".

המקור הצבאי מסר עוד, כי "העומק המירבי של מנהרה שנחשפה על ידי כוחות הביטחון, הייתה בעומק 1,200 מטרים. מנהרות הללו נחשבות לאחד האיומים הביטחוניים על הביטחון הלאומי, שכן הן מהוות מעבר של הג'יהאדיסטים לסיני, ובאמצעותן מועבר תחמושת וסיוע לוגיסטי לטרוריסטים בחצי האי סיני".

בתוך כך, התקשורת המצרית דווחה כי חיל ההנדסה המצרי השמיד ביממה האחרונה ארבע מנהרות נוספות לאורך הגבול עם רצועת עזה, כך שמספר המנהרות שנהרסו מינואר 2011 מגיע ל-1,845.