הבית הלבן פרסם היום (רביעי) תגובה על הדברים שפורסמו אמש במגזין "אטלנטיק" האמריקאי, ע"י העיתונאי גפרי גולדברג, בהם כונה ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו כפחדן, chickenshit, שחקן" ועוד כינויים לא מחמיאים שצוטטו מפי בכיר בממשל אובמה.

"התגובות נגד נתניהו הן לא מכובדות, לא ראויות ואינן מייצגות את עמדת ממשל אובמה", נכתב בהודעה שיצאה מהבית הלבן, על מנת לנסות ולמזער את נזק הכתבה. למרות ההתנצלות הקצרה, לא התנצלו בממשל אובמה על הדברים שנאמרו, אלא רק התנערו מהם.

"פחדן, שחקן, אטום"

המשבר בין ארה"ב לישראל מעולם לא היה גדול יותר". כך טוען העיתונאי ג'פרי גולדברג מהמגזין הנחשב "אטלנטיק", שפרסם אמש שיחות שניהל עם בכירים בממשל האמריקאי שבטוחים בכך שהיחסים בין המדינות נמצאים בשפל המדרגה. בראיון שערך עם בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר הבכיר כי: "הבעיה עם ביבי היא שהוא חתיכת פחדן".


אובמה ונתניהו. "היחסים הגרועים מאז ומעולם". צילום: רויטרס

האמירה הבוטה, לדבריו של גולדברג, מעידה כי מערכת היחסים בין ממשלת ישראל לממשל אובמה התגלגלו לכדי משבר גלוי. העיתונאי הוסיף כי מערכת היחסים "הבלתי ניתנת לשבירה" בין ישראל לארה"ב נמצאת בשפל החמור אותו ידעה מעולם.

"האחראים למשבר", קובע העיתונאי המפורסם, "הם בעיקר התנהלותו של הקבינט הישראלי ודרכו של נתניהו להתעלם באופן מופגן מהממשל של אובמה. "היחסים בין המדינות הם כעת הגרועים ביותר שהיו, וזה הולך להחריף לקראת בחירות האמצע בנובמבר", כתב גולדברג

במהלך השנים, טוען גולדברג, התייחסו בכירים בממשל האמריקאי לנתניהו בתארים נפוח, שחצן, ואף "לוקה באספרגר" ובמהלך הזמן התווסף גם התיאור "חתיכת פחדן". הוא המשיך לצטט את בכיר משרד החוץ שאמר: "הדבר הטוב בנתניהו הוא שהוא מפחד לנהל מלחמות".

עוד מוסיף הבכיר ואומר: "הדבר הרע בנתניהו היא שהוא לעולם לא יגיע להסכם עם הפלסטינים והמדיניות הערביות הסוניות. הדבר היחיד שמעניין אותו הוא להגן על עצמו מתבוסה פוליטית. הוא לא רבין, הוא לא שרון והוא לא בגין, פשוט אין לו שום אומץ".