הרוחות בירושלים ממשיכות לסעור: כמה עשרות פעילי ימין הגיעו לרחבת הכותל המערבי, חלקם ניסו להיכנס בכוח לכיוון גשר המוגרבים. כוח משטרה שנמצא במקום מנע זאת ועצר 4 חשודים. במקביל, כמה צעירים ערבים שניסו להפר את הסדר במג׳לס וליידות אבנים, נתקלו בכוח משטרה ומג״ב שפיזר אותם. מוקדם יותר היום התקבלה ההחלטה הישראלית לאסור כניסת מבקרים, יהודים ומוסלמים, להר הבית. 

מוקדם יותר היום היו מספר נפגעים ברחבת הכותל מיידוי אבנים, ביניהם תיירת שנבהלה בעקבות ירי זיקוקים רצה, נפלה, ונחבלה בראשה. לאחר טיפול רפואי ראשוני של מתנדבי איחוד הצלה פונתה להמשך לקבלת טיפול רפואי ובדיקות בבית החולים.

ניסיון ההתנקשות אמש באיש הימין יהודה גליק עורר זעם בקרב פוליטיקאים מקרב אנשי הימין. השר אורי אריאל, אמר בעקבות ההארוע כי "אני מתפלל לרפואתו המלאה של יהודה גליק. הכדורים שנורו הערב לעברו כיוונו לעבר כל היהודים שרוצים לממש את זכותם היהודית והמוסרית לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אני דורש מראש הממשלה לאפשר באופן מיידי לכל יהודי לעלות להר הבית באופן חופשי, ולנקוט באגרוף ברזל כנגד הפושעים האחראים למעשה". 

צביעות משטרתית: "ההתנהלות ההפכפכה של המשטרה מול גליק"

השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הגיב לאירועים ואמר כי "נפל דבר בישראל. התנקשות בליבה של ירושלים בפעיל ציבור היא חצייה של קו אדום מדם. ביטחון לא מביאים בדיבורים אלא במעשים ואני קורא לראש הממשלה להחזיר את ריבונות ישראל לבירה ומיד"

מוקדם יותר הגיב גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בחריפות להסלמה במצב: "סגירת מתחם אל-אקצה בפני הפלסטינים היא הכרזת מלחמה". אבו מאזן אמר כי המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בירושלים הם קו אדום, וכי "לא נקבל כל פגיעה בהם".

נביל אבו-רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר לסוכנות הידיעות הרשמית "וופא": "ממשלת ישראל היא האחראית להסלמה המסוכנת במזרח ירושלים הכבושה. הדבר הגיע לשיאו עם סגירת מסגד אל-אקצה הבוקר". הוא הוסיף כי ההחלטה של ישראל לסגור את המסגד היא "חסרת תקדים" ומהווה "התנהגות מסוכנת". לדבריו, ההחלטה תביא למתיחות ולאי יציבות, כמו גם ליצירת אווירה שלילית ומסוכנת. 

הג'יהאד האסלאמי הודיע כי "העם הפלסטיני ותושבי ירושלים במצב של הגנה עצמית נגד כוחות הכיבוש והמתנחלים הקיצוניים, שמנסים להתשלט על ירושלים". דובר הג'יהאד דאוד שהאב, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי "ניסיון ההתנקשות ברב גליק, הוא תגובה טבעית ותרגום לדופק הרחוב הפלסטיני שמגן על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא".

הוא טען, כי "גליק הסית לרצח ילדים פלסטינים והיה שותף ברצח מוחמד אבו חדיר - ועל כן הוא קיבל מה שמגיע לו". שהאב הוסיף עוד, כי ארגונו תומך באינתפאדת תושבי מזרח ירושלים. "כמו שהיינו בלב המערכה בהגנה על רצועת עזה, כך נעשה בירושלים", הדגיש.

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס להתנקשות בתום פגישתו היום במעונו עם קבוצה של חברי פרלמנט אירופאי ואמר:"יש לתת לכוחות הביטחון לפעול למיצוי הדין מול גורמי הטרור ואסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת. אני שולח מכאן תפילה להחלמתו המהירה והשלמה של יהודה גליק ומחזק את ידי משפחתו היקרה והוותיקה".

הנשיא הוסיף כי: "לא נוכל לסבול טרור שמתקיים בה ואסור להסתפק בתגובה רפה. על מנת לחתור לסיום אירועי הדמים בירושלים יש לפעול ללא היסוס וביד קשה כנגד כל המסיתים. ברגעים כאלה אסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת. יש לתת לכוחות הביטחון לפעול למיצוי הדין, מול גורמי הטרור שהיה להם חלק במעשה הנפשע".