המצב המתוח בירושלים ממשיך להעסיק את המערכת הפוליטית, בעיקר לאחר ניסיון ההתנקשות אמש בפעיל הימין יהודה גליק ע"י מועתז חיג'אזי, שאף חוסל בשלב מאוחר יותר ע"י כוחות הביטחון.

סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס, האשים את השר יצחק אהרונוביץ׳ בכך שלא טיפל במשבר כמו שצריך והיפנה אצבע מאשימה כלפי יו"ר הרשות, אבו מאזן.

״ברור שאבו מאזן הוא המסית והמתסיס הראשי של האלימות והטרור בירושלים. אולם, השר לבטחון פנים נושא באחריות לטיפול - ובכך כשל עד כה. נדרשת מדיניות תקיפה מאוד נגד הטרור ועל השר אהרונוביץ׳ להוביל אותה״.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו סייר בשכונת סילוואן, והבהיר כי מבחינתו לא קיימת אינתיפאדה בירושלים וכי יש להיזהר בשימוש במושג הזה: "האירועים בירושלים הם ממש לא אינתיפאדה. אנשים משתמשים במילה הזאת, אבל בואו נרענן את זכרוננו מה זה באמת. מה שקורה כעת לא מתקרב לאירועים שהיו". על מקרה ההתנקשות מאמש אמר: "לא היה איום ספציפי שדרש פעולה כזאת או אחרת, יש הרבה מאוד דברים שנמצאים בבדיקה, אנחנו נדע להפיק את הלקחים המתאימים".

מצבו של פעיל הימין, יהודה גליק, אשר נורה אמש בכנס, מוסיף להיות קשה אך יציב. הוא נלקח להדמייה כדי להעריך את היקף הפגיעה שלו, אך מדובר בבדיקה שהיתה מתוכננת מראש.

ח"כ אחמד טיבי הגיע לכניסה להר הבית ותקף בחריפות את ההחלטה לסגור את ההר: "סגירת מסגד אל אקצה למתפללים היא פרובוקציה נגד העולם המוסלמי כולו. עובדה שבניגוד להר הבית, הכותל ובתי כנסת הרי לא נסגרים. נתניהו דוחף למלחמת דת ומחריף את התסיסה והזעם בי-ם".

גם יו"ר הרשות, אבו מאזן, הגיב בחריפות: "סגירת מתחם אל-אקצה בפני הפלסטינים היא הכרזת מלחמה. לא נקבל כל פגיעה בהם.

נביל אבו-רודיינה, דוברו של אבו מאזן, הוסיף: "ממשלת ישראל היא האחראית להסלמה המסוכנת במזרח ירושלים הכבושה. הדבר הגיע לשיאו עם סגירת מסגד אל-אקצה הבוקר". הוא הוסיף כי ההחלטה של ישראל לסגור את המסגד היא "חסרת תקדים" ומהווה "התנהגות מסוכנת". לדבריו, ההחלטה תביא למתיחות ולאי יציבות, כמו גם ליצירת אווירה שלילית ומסוכנת.

לדברי אבו-רודיינה, "הרשות הפלסטינית תעשה הכל על מנת לבוא חשבון עם ישראל בקהילה הבינלאומית, וזאת על מנת לעצור את ההתנכלות הממושכת".

בתוך כך, לאחר שבג'יהאד האיסלאמי שיבחו את ההרוג מועתז איברהים חיג'אזי שניסה להתנקש בחייו של הרב יהודה גליק, גם בתנועת פת"ח הוציאו כרוז המשבח את חיג'אזי. בכרוז נכתב כי "מדובר בשאהיד גיבור, שנפל למען ירושלים".